שי שרגל , מנהל פילת יעוץ ניהולי הנדסי
פורסם לראשונה נובמבר 2001
ניהול התקשורת בפרוייקט כולל את כל התהליכים הנדרשים להבטחת יצירת, איסוף, הפצת ואיחסון המידע אודות הפרוייקט. ניהול התקשורת כולל את הקישורים הקריטיים בין אנשים, רעיונות ומידע החיוניים להצלחה. כל הגורמים בפרוייקט חייבים להיות בקשרי קבלה ומסירה של מידע וכמובן – להבין
המעורבים את הקשר בין היותם אינדיבידואלים שונים המעורבים בפרוייקט, לבין הצלחת
הפרוייקט כולו.
ניהול התקשורת כולל 4 תהליכים:
תכנון התקשורת –
החלטה אודות צרכי המידע והתקשורת של בעלי העניין בפרוייקט: מי זקוק לאיזה
מידע, מתי הוא יזדקק למידע הזה ואיך המידע יסופק.
הפצת המידע –
הכנת כל המידע הנדרש לבעלי העניין בפרוייקט, הפיכתו לזמין עבורם ועדכונם
בעיתוי הנדרש.
דיווחי ביצוע –
איסוף והפצה של של המידע אודות הביצועים השונים וטיפול במידע הכולל
דיווחי סטטוס, בדיקת התקדמות והכנת תחזיות.
סגירת הפרוייקט –
יצירת והפצת המידע הפורמלי הנדרש לסיום הפרוייקט.
תהליכים אלו נמצאים באינטראקציה בינם לבין עצמם וכן בינם לבין לתהליכים
אחרים בתחומי ידע נוספים. כל תהליך דורש השקעת מאמצים מפרטים שונים או
מקבוצות שונות והמאמצים הינם בהתאם לצרכי הפרוייקט. כל תהליך מופיע לפחות
פעם אחת במהלך מחזור חיי הפרוייקט. למרות שתהליכים אלו מוצגים כאן
כתהליכים נפרדים ומוגדרים היטב, יתכן בהחלט שבפועל, במהלך ביצוע
הפרוייקטים השונים, תהיה בינהם חפיפה כזאת או אחרת.
הכישורים הניהוליים השונים הדרושים לצורך תקשורת הפרוייקט (והמתוארים
בהרחבה ב- PMBOK, בסעיף 2.4.2), קשורים – אך לא בהכרח זהים – לניהול
בפרוייקט. התקשורת בפרוייקט, למרות היותה גורם בעל חשיבות עליונה,
התקשורת
מתייחסת לנושאים שונים אשר לא בהכרח יחודיים רק לפרוייקטים (מודל השולח
והמקבל, בחירת ערוצי התקשורת, סגנונות הכתיבה, טכניקות למצגות, טכניקות
לניהול ישיבות).
מנהיגים ברשת |
קישורים רלבנטייים:
מנהיגים ברשת |
www.leadersnet.co.il |
leaders@leadersnet.co.il |
© כל הזכויות שמורות ל"מנהיגים ברשת" יוני 2003. החומר מותר לשימוש אישי בלבד. אין לעשות בחומר שימוש מסחרי/עסקי ו/או להפיצו בכל דרך שהיא (להוציא באמצעות יצירת קישור למאמר ספציפי ולעמוד הבית במקביל) מבלי לקבל רשות מפורשת בכתב מהנהלת האתר |