ניהול השיווק והתוכן באינטרנט: כיוונים והתפתחויות הדור הבא

מאת גלית גנאור, עורכת תוכן של אתר מנהיגים ברשת

 

סיכום מתוך כנס האינטרנט וורלד internet world ב- 2-4 באפריל 2001  בחסות אנשים ומחשבים

מנחה: אורן בסון – חברת "דורן תקשורת", All Marketing ומדריך בכיר בחברת ג'ון ברייס הדרכה, בתחום ניהול השיווק והאינטרנט.

 

מטרת סיכום זה היא להציג את הנושאים המרכזיים עליהם דובר בכנס, ללקט יחד חלק מן התובנות שהועלו במסגרת ההרצאות בנושא השיווק והתוכן.

מה הוא תוכן?

כיצד אוספים מידע מלקוחות?

 

ניהול השיווק והתוכן באינטרנט

התוכן הוא עדיין נושא מרכזי מאוד בכל מה שקשור בהקמת אתרים באינטרנט עבור ארגונים ועבור חברות תוכן שמתמחות בהקמת אתרים. התוכן הוא המרכיב שקובע את ההצלחה או הכישלון של האתר ברמת השימוש והצפייה בו, ואת יכולת האתר להוות מוקד משיכה והכנסות לארגון.

מהו תוכן?

הדוברים השונים בכנס ייחסו משמעויות שונות למילה תוכן, חלקם ראו בתוכן את תמונות, קול, וידיאו, כתבות ומאמרים, אחרים ראו בו את העיצוב ותדמית שהאתר מציג, והיו גם כאלה שקישרו בין המילה תוכן לבין E-Commerce (סחר אלקטרוני). B2B) business to business ) שיווק מוצרים מארגון לארגון, B2C) business to costumer) שיווק מוצרים מארגון לצרכן פרטי

ניר דונת, מנכ"ל חברת סקר הציע מודל לזיהוי המרכיבים המנצחים באתר אינטרנט:

  1. זהה – זיהוי הלקוחות כפרטיים, ובאופן המאפשר פניה אליהם כפרטים
  2. בדל – בידול הלקוחות לפי ערכם, אח"כ לפי צרכיהם, כך שלקוחות שונים יקבלו טיפול אחר.
  3. תקשור – יצירת קשר עם הלקוחות, התאמת המוצר לצרכים ייחודיים של כל לקוח, מתן תחושת שייכות, מדיניות החזרת מוצרים, מעקב אחר הזמנות, דחיפת מידע בתדירות שנוחה ללקוח, תמיכה בזמן אמיתי, וקבלת משוב מהלקוח.
  4. התאם – התאמת המוצר והשירות ללקוחות

מתוך זה נובע כי אחד הקריטריונים החשובים של אתרי אינטרנט כיום היא היכולת שלהם לאסוף מידע רב ככל הניתן על הלקוחות שלהם. מידע זה, לאחר ניתוח, מאפשר לבעלי האתר להתאים את התוכן לכל גולש באופן אישי. התאמה אישית נקראת גם פרסונליזציה של האתר על ידי לצרכים הייחודיים של כל לקוח.

דרכים לאיסוף מידע מהלקוחות:

  • עידוד הרשמה לאתר ומילוי פרטים אישיים
  • שאילת שאלות מתוחכמות ולא ישירות על הרגלי הלקוח
  • זיהוי אוטומטי של מבקרים חוזרים
  • מעקב אחר הרגלי הגלישה של הלקוח
  • מעקב אחר הרגלי הקנייה של הלקוח
  • קישור לקבוצות (למשל כל משפחה או אנשים מאותו ארגון)
  • בניית פרופילים עבור לקוחות

 

מור נבון, commercenet דיברה בהרצאתה על שלושה דורות בהתפתחות אתרי האינטרנט:

דור ראשון – אתרים פרסומיים, אתרי תדמית אשר מספקים מידע על החברות, דרכי ההתקשרות, באמצעות טלפון.

דור שני – אתרים פרסומיים המציעים קטלוג מוצרים דרך האתר ויכולת קניית מוצרים. פרסונליזציה היא ברמה בסיסית מאוד.

דור שלישי – בניית מערכות E-Business: ממד שיווקי, רמת פרסונליזציה גבוהה, מודל סינדיקציה – ניהול תוכן, קטלוג מוצרים, כאשר כל אלו יחדיו נותנים את התוכן הספציפי עבור הלקוח. היכולת לאסוף מידע רב ככל הניתן על הגולש, על התנהגות הצרכנים מאפשרת התאמת האתר לצרכיו. אחד המאפיינים המרכזיים של דור זה הוא הפרדת התוכן מהצורה, כך שניתן יהיה לשנות את מבנה האתר בצורה מהירה ולהתאים תכנים למגוון יעדים כגון אינטרנט סלולרי, טלויזיה, מחשב כף יד וכו'…

 

אילי עדרי, מנהל תוכן, אינפוגייט הדגיש את השפעת המעבר לפס רחב על התכנים. היכולת להעביר כמויות גדולות של מידע כגון וידיאו ומשחקים מגדילים במידה משמעותית את מגוון המוצרים שניתן יהיה לספק ללקוחות הפס הרחב. בנוסף, משתמשי הפס הרחב אינם גולשים אנונימיים, אלא כל משתמש מקושר באמצעות כתובת IP ייחודית לשרתים המרכזיים. הפס הרחב יחולל שינוי בשתי רמות, הרמה הראשונה היא באיכות התכנים, שימוש רב יותר בגרפיקה, קול, וידיאו וכו'.. הרמה השניה, היא שינוי הרגלי שימוש, כיום צופים כי מרבית הפעולות בפס רחב היו תמורת תשלום. הלקוחות יפתחו הרגלי צריכה חדשים, אשר יהיו מבוססים על יכולת המערכות לזהות את המשתמש באמצעות כתובת IP. ע"פ הערכתו, חלק מהגולשים ישלמו תמורת זמן השימוש בתכנים (משחקים, סרטים וכו'.).

 

רשימת ההרצאות והמרצים בכנס:

  1. אפריל 2001 – מציאות חדשה בענף הדוט.קום – אורן בסון, יועץ שיווק באינטרנט, דורן תקשורת
  2. מרכיבים מנצחים בתכנון והפעלת אתר אינטרנט – ניר דונת, מנכ"ל חברת סקר
  3. איך לא לטבוע בים המידע – שיטות וכלים לניהול תוכן – לי-מור נבון, מנכ"ל קומרסנט
  4. התוכן והפס הרחב – אילי עדרי, מנהל תוכן, אינפוגייט
  5. פורטל ארגוני- מאיר גודינגר, יועץ בכיר, CA
  6. כלים וטכניקות לדחיפה ושיווק אתרים באינטרנט – אורן בסון, יועץ שיווק באינטרנט, דורן תקשורת

 

 קישורים רלבנטים באתר:

מנהיגים ברשת

www.leadersnet.co.il

leaders@leadersnet.co.il

© כל הזכויות שמורות ל"מנהיגים ברשת" אפריל 2003. החומר מותר לשימוש אישי בלבד. אין לעשות בחומר שימוש מסחרי/עסקי ו/או להפיצו בכל דרך שהיא (להוציא באמצעות יצירת קישור למאמר ספציפי  ולעמוד הבית במקביל) מבלי לקבל רשות מפורשת בכתב מהנהלת האתר

יכול לעניין..

סדר 'בבלאגן' – ניהול ארכיון ומידע

 סדר "בבלאגן" – ניהול ארכיון ומידע  מאת: משה גבירץ *         ארגון …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *