ראשי » ניהול הדרכה » פיתוח מנהלים » מפגשים לשיפור מיומנויות ניהוליות

מפגשים לשיפור מיומנויות ניהוליות

מתוך "משאבים", גיליון 182, 19 באוקטובר 1999

 

סדרת מפגשים לשיפור מיומנויות ניהוליות, שכללה דיון תיאורטי, אך בעיקר ליבון סיטואציות אמיתיות שהתרחשו בארגון, העלתה בצורה משמעותית את רמת הגיבוש החברתי, בין המנהלים לבין עצמם, ובין צוותי העובדים. למנהלת משאבי האנוש בארגון היה תפקיד מרכזי בתהליך, מספרת עידית יהב, מנהלת משאבי אנוש בחברת התוכנה "גיאו-אינטראקטיב".

 

בחברה היו בעבר קשיים בשיתוף פעולה ו'קצרים' בתקשורת, בין צוותים, מחלקות ומנהלים. בעקבות גידול מהיר של החברה, עם יציאתה משלב הסטרט-אפ ובשל גילם הצעיר יחסית של מנהליה, הוחלט לרתום חברת ייעוץ והדרכה, שתשפר את המיומנות הניהולית שלהם, הן מהבחינה הניהולית ממש והן מבחינה חברתית.

 

התהליך, מציינת יהב, התנהל תוך מעורבות רבה של מנהלת משאבי האנוש. ראשית, היא גייסה את תמיכתה הנהלה ומחויבותה לתכנית, ואת הסכמתה לקבל יוזמות חדשות וביקורת מצד דרג הביניים, וכן אישור להיעדרות (לצורך השתתפות במפגשים) של כל מנהלי דרג הביניים (מנהלי צוותים ומחלקות) אחת לשבועיים, לחצי יום או יום שלם.

 

היא בדקה את תכני הלימוד, המוצעים על-ידי היועצים החיצוניים (לאחר שערכו בחברה אבחון ואיתור צרכים), מתוך שאיפה להתמקד בתכנים המתאימים לבעיות הארגון. למשל, אם החברה עובדת בתחום האינטרנט – שוק דינמי ו"פרוע" – צריך, בין היתר, לדון על ניהול פרוייקטים בתנאי אי ודאות.

 

המפגש, מלבד הדיון התיאורטי, מתמקד בסיטואציות ארגוניות אמיתיות, שהעלו המנהלים עצמם, או שמנהלת משאבי האנוש הציעה, בדרך כלל תוך הסוואת המעורבים באירוע, מדגישה יהב. היא עצמה אינה משתתפת בדיון, אלא רק צופה מהצד. "ללא ליווי ומעורבות של מנהלת משאבי אנוש , תכני הלימוד יהיו תיאורטיים ותלושים מחיי היומיום של הארגון".

 

בעקבות הסוגיות וההצעות לפתרון הנדונות במפגש, משמשת מנהלת משאבי האנוש מעין מתווכת בין מנהלי הביניים להנהלה הבכירה, ומעבירה מסרים, הצעות ליוזמות שונות ודברי ביקורת."שום מסר לא עובר בשם אומרו, הכל דיסקרטי לחלוטין, אחרת לא היו מדברים בפתיחות כה רבה", מדגישה יהב.

 

הדינמיקה הקבוצתית שעדיין נמשכת, הביאה, כעבור חצי שנה, מלבד שיפור מיומנויות ניהוליות, "להיכרות ולגיבוש חברתי המתבטא בחיי היומיום בחברה. הם הפכו, בהדרגה, לגוף אחד, לקבוצה, לאנשים התומכים הדדית זה בזה, בעוד שבעבר היו כל אחד לעצמו. אבל לא רק התנהגות המנהלים השתנתה, אלא גם היחסים בין כפיפיהם, בין צוותים ומחלקות".

 

"שינויים אלה משפיעים לטובה על התרבות הארגונית, על האווירה, על שביעות הרצון של המנהלים וכפיפיהם, וכמובן על התפוקות", אומרת יהב.

 

מנהיגים ברשת
www.leadersnet.co.il
leaders@leadersnet.co.il
© כל הזכויות שמורות ל"מנהיגים ברשת"  אוגוסט 2002. החומר מותר לשימוש אישי בלבד. אין לעשות בחומר שימוש מסחרי/עסקי ו/או להפיצו בכל דרך שהיא (להוציא באמצעות יצירת קישור למאמר ספציפי  ולעמוד הבית במקביל) מבלי לקבל רשות מפורשת בכתב מהנהלת האתר

  

 

 

 

יכול לעניין..

מנהלים רצפות ייצור – הגישה המערכתית בתהליכי הכשרת מנהלי דרג ביניים

לקבל את המיטב מבוגרי הכשרה לניהול – צרורעצות מעשיות  מאת: קובי רוזנברג*    ניהול ברצפת ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *