ראשי » ניהול ומנהיגות » ניהול משברים » מנכ"לים צריכים לפתור משבר ארגוני בשיתוף עם העובדים

מנכ"לים צריכים לפתור משבר ארגוני בשיתוף עם העובדים

מתוך פורום שיווק – עיתון מקצועי לשיווק, גיליון 538, 1 בפברואר 2001

לחץ לקבלת מידע נוסף

 

ראובן אביטל, מנכ"ל טלרד מסר כי החברה השקיעה 150 אלף דולר בכל עובד שפיטרה ולמנהלים הנמצאים בתקופת משבר, הוא ממליץ לפתוח את הדלת לביקורת.

כשהחל ראובן אביטל את תפקידו כמנכ"ל טלרד, החברה הייתה מצויה במשבר. המכירות ירדו מ- 460 מיליון דולר בשנת 96 ל- 360 מיליון דולר בשנת 98 והמכירות לעובד הגיעו ל- 122 דולר בלבד בשנה. החברה נקטה בסדרת צעדים, שהביאו לגידול מדווח של 30% במכירות שנת 99 לעומת שנת 98.

לדברי אביטל, שדיבר במסגרת כנס 'ניהול משברים עסקיים' שערך המי"ל, היציאה מהמשבר הצליחה כי נעשתה בשיתוף כל המנהלים בחברה. 95% מהפעולות שנעשו כדי להבריא את החברה מהמשבר בשנתיים האחרונות, הן פתרונות שהציעו מנהלים אלו, הוא מסביר. "ביקשתי מכל חברי ההנהלה הבכירה וממנהלי הביניים להגיש לי פירוט של הבעיות בארגון, עם פתרונות מוצעים. כך מצאנו שכל הבעיות ידועות, וגם פתרונות יש בשפע".

הבעיה העיקרית של טלרד באותה התקופה הייתה תלות במספר קטן של לקוחות בארץ ובחו"ל. אביטל: "העבודה עבור לקוח יחיד פוגעת ביצירתיות. היינו צריכים להפוך מ'חברה שמפתחת מוצרים לפי הדרישות של נורטל' ל'חברה שמשקיעה בסטארט-אפים בתחום התקשורת'".

בעיה נוספת בארגון הייתה עודף כושר עבודה, שלחברה לא הייתה דרך לתרגם אותו למכירות. "ידענו שאחד משלושה אנשים צריך ללכת, אך לא רצינו ליצור דכדוך והתמרמרות בחברה", סיפר אביטל. כדי לפתור את הבעיה, כינס את כל העובדים והסביר להם בפירוט עד כמה עגום מצב החברה. באותה הזדמנות הכריז על "פרישה מרצון" בתנאים מועדפים. לעובדים שעזבו הוצעו סדנאות להתמודדות עם הפרישה ועזרה במציאת עבודה חדשה.

"השקענו בכל עובד שפרש כ-  150 אלף דולר בממוצע", הצהיר אביטל. "היה בכך מסר חשוב לעובדים שנשארו, שאיננו מזניחים את המפוטרים".

הצעד האחרון היה שינוי בתרבות הארגונית של החברה – מהתמקדות בטכנולוגיה וייצור להתמקדות בשיווק. המהלך גובה בתהליך מיתוג מחדש והחלפת שם החברה מ'טלרד תעשיות' ל'טלרד נטוורקס'.

"למנהלים הנמצאים בתקופת משבר, אני ממליץ לפתוח את דלתם לביקורת", מסכם אביטל. "צריך לאפשר לכל עובד להגיב באופן אנונימי, אם זה דרך אינטרא-נט, תא קולי, או מכתבים. אם המצב באמת קשה, תדעו זאת מכך שאיש לא יגיב".

קישורים רלבנטים באתר:

מנהיגים ברשת

www.leadersnet.co.il

leaders@leadersnet.co.il

© כל הזכויות שמורות ל"מנהיגים ברשת" מאי 2002. החומר מותר לשימוש אישי בלבד. אין לעשות בחומר שימוש מסחרי/עסקי ו/או להפיצו בכל דרך שהיא (להוציא באמצעות יצירת קישור למאמר ספציפי  ולעמוד הבית במקביל) מבלי לקבל רשות מפורשת בכתב מהנהלת האתר

 

 

 

יכול לעניין..

פרוק בעיות מעגליות

הרחבה לכתבת משאבים, גיליון 206,  5 באפריל 2000   בעיה מעגלית היא בעיה חוזרת ומטרידה, ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *