מדד אמון הצרכנים מאי 2010 – באדיבות גלובס מחקרים

S_TH_rtf3225934684_49808423

מאת: אבי טמקין, 'גלובס מחקרים'

 

תפנית שלילית לפנינו? מדד אמון הצרכנים ירד במאי ל-93.9 נקודות.

 

ירידה נוספת בכוונות קניית מוצרים בני-קיימא.

האם לאחר שנה של אופטימיות גואה מבצעים עתה משקי הבית בישראל תפנית אל עבר הקוטב הפסימי? מדד אמון הצרכנים של גלובס, בשיתוף קסלמן וקסלמן PwC ישראל, ירד במאי 2010 ב-5.2 נקודות ל-93.9 נקודות (1996 = 100), בהמשך לירידה של 4.2 נקודות באפריל ועלייה של 1.8 נקודות במארס.

 

הירידה במדדי מאי ואפריל משקפת את הדאגה הגוברת בציבור מפני הרעה במצב הכלכלי בעקבות המשבר התקציבי והפיננסי באירופה, החשש ממיתון גלובלי נוסף וחוסר היציבות בשווקים הפיננסיים. נציין, כי סקר המדד נערך קודם לאירועי המשט לעזה.

באשר לעוצמת ההאטה הצפויה בהתרחבות הצריכה הפרטית, הרי שזו תלויה במגמות שיאפיינו את החודשים הבאים. אם יימשכו המגמות של אפריל-מאי, הרי שההאטה בביקושי משקי הבית תהיה משמעותית לקראת סוף השנה.

סקר המדד, בעריכת מכון סמית, מגלה ירידה שלישית ברציפות בשיעור הנכונות לרכוש מוצרים בני-קיימא לרמה של 28.7% מכלל המשיבים. מאי הוא החודש הראשון מאז אוקטובר 2009 בו נופל שיעור המשיבים הנכונים לרכוש מוצרים כאלו אל מתחת לרף של 30% מהמשיבים.

התמונה הכללית המתקבלת מממצאי מדד מאי מצביעה, כאמור, על עלייה בפסימיות וירידה באמון הצרכנים. עם זאת, כדאי להדגיש שאין מדובר, לפחות לעת עתה, בקריסה של מדד אמון הצרכנים כפי שאירע בסוף 2008. 

מחקר שנערך במחלקת המחקר של בנק ישראל העלה, כי מדד אמון הצרכנים של גלובס מחקרים יכול לחזות רבעון אחד עד שני רבעונים את ההתפתחויות בצריכה הפרטית, תוך הוספת מידע על הצפוי בעתיד הקרוב, מעבר למה שניתן ללמוד ממשתנים אחרים במשק.

 

קישורים רלבנטים באתר:

יכול לעניין..

אתוסיה: מחקר שוק במקצועות התוכנה, אוגוסט 2013: המהנדסים בראש סולם השכר, הרבה לפני כולם

ידיעה לעיתונות מנתונים עדכניים שאספה חטיבת המחקר של אתוסיה, מרוויחים המהנדסים בממוצע עד 40% יותר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *