למה כולם בוגדים ? "Quality Coaching"

מאת: ליאת מילוא *

מדוע אנו נוטים לעיתים לחפש את אושרנו בחוץ? מדוע לעיתים אנו בוגדים באמת הפנימית שלנו והקול הפנימי כמעט ואינו נשמע?

 

הרי כולנו יודעים, שברוב הבעיות בחיים הפתרון נמצא בפנים!!! רק צריך לדעת לחפש וכשזה לא נראה כך צריך לחפש טוב יותר. כשגם מאמץ זה אינו מביא לתוצאות והאמת עדיין בלתי מושגת אך אנו בטוחים שהיא הייתה כאן פעם, זהו הסימן לצאת מהשגרה, מההרגלים, מהידוע ומהמקובל. זה הזמן לחשוב אחרת, לסטות קצת אם צריך והעיקר להילחם ובכל הכח להשגת המטרות אותן הצבנו לעצמנו בתחילת הדרך כגון: להיות מאושר, למזער כשלים , להעלות שביעות רצון לקוח וכד'…

 

ומה למנהל האיכות בארגונים עם כל זה?

מדוע מנהל האיכות מוצא עצמו בוגד באמת הפנימית שלו  והאם הוא תמיד מודע לכך?

מדוע קשה לשנות שיטות ולהטמיע תהליכים חדשים בארגונים?

 

במאמר זה אתייחס לאחד הקשיים הגדולים עמם נדרשים אנשי האיכות להתמודד והוא ההתנגדות לאיכות – התנגדות שלעיתים אינה נתפסת, שהרי מחד כולם שואפים לאיכות ולמצוינות ומאידך לא פעם סוטים רבים מהאמת המקצועית שלהם ומתפשרים ומוותרים ובלבד שהארגון ימשיך בדרכו בלי עיכובים ובלי קונפליקטים.

 

בשיחות רבות שערכתי עם מנהלי איכות בחברות שונות נראה שכולם מאוד מקצועיים, יודעים למפות בצורה מדויקת את החוזקות והחולשות של הארגון, את הכשלים ואת הדרכים לפתור אותם. יחד עם זאת קיים קושי בשכנוע ובהתמודדות היום יומית עם ההתנגדות לאיכות, כך שלא פעם הם נאלצים לוותר קצת, לעגל פינות ולעשות שלום בית, שהרי המטרה היא שנחיה בשלום ושנעבור את המבדק הקרוב. האומנם??? האם אכן זאת המטרה???

 

במילוא פיתחנו את מודל ה-  Quality Coaching (אימון לאיכות), שבמסגרתו מוצעת העברת ידע בדרך של חוויה אישית מעצימה המסייעת למנהלים להתגבר על המכשולים והקשיים, הקיימים ביישום והטמעת האיכות.

תהליך האימון יפתח בפני המנהל אפשרויות חדשות ותוצאות המהוות פריצות דרך.

 

השילוב בין אימון לבין איכות, הוכח כפתרון מנצח לרוב הקשיים בהם אנו נתקלים ביום יום. השיטה מבוססת על מקסום מיומנויות ויכולות אישיות של המנהל והמדד להצלחתה = תוצאות.

הנחת היסוד הינה שאיכות נמצאת כיום בכל תחומי הניהול ולכן גישות מודרניות כבר אינן משתמשות בביטוי "הבטחת איכות" או "ניהול איכות" אלא במושג "איכות הניהול".

בתקן ISO 9001 על פיו עובדים רוב הארגונים בישראל נראה כי לצד דרישות תיעוד ובקרה קיים אלמנט משמעותי מאוד והוא: כלים לניהול!!! כך למשל היום כבר מדברים על:

  • תכנון אסטרטגי וגיבוש תוכנית עבודה ארגונית ומחלקתית.
  • דגש על תקשורת פנים ארגונית הכוללת ניהול אפקטיבי של מידע וידע.
  • ניהול ע"פ מדדים ויעדים (דרישת חובה) ככלי לשיפור מתמיד.
  • דגש על תהליכים הקשורים למשאב האנושי: שיחות להערכת עובדים, תוכניות הכשרה והדרכה, תהליכי שביעות רצון פנים ארגוניים וכד'….

החידוש הוא שעד היום עסקו מנהלים בהשפעה של האיכות על הניהול וכיום גישות מודרניות שמות את הדגש על השפעה של הניהול על האיכות.

 

אימון בתחום האיכות יסייע למנהלים לחולל תהליך של הבנה ויישום המפתח תחושת שיתוף ומעורבות בקרב העובדים. האימון נבנה בשלבים ומוטמע בתהליך מתמשך שבסופו מגבש העובד/מנהל את תפיסת תפקידו ומיומנויותיו המקצועיות. האימון לאיכות יהווה בסיס ללמידה מתמשכת, מתרחבת ומלאה באפשרויות חדשות.

 

ניתן יהיה להתוודע לתפיסה בקורס אימון לאיכות בתל אביב בתאריך ה – 24/12/09. עיקרי הגישה והקורס כוללים את המיומנויות הבאות:

 

  1. היכולת להקשיב (ככלי להתמודדות עם התנגדויות ואיתור מוקדים לשיפור).
  2. היכולת לחקור (הגדרת מטרות תוצאתיות, השימוש במדדי תפוקה, עלות האיכות).
  3. היכולת לשנות (חדשנות באיכות, כולל שינוי עצמי).
  4. היכולת למתג (הפקת לקחים ומיתוג האיכות בחברה).

 

 

* ליאת מילוא, מנכ"ל מילוא – מקסום יכולות.

ליצירת קשר:  milo@mixum.co.il

 

 

 

מנהיגים ברשת
www.leadersnet.co.il
leaders@leadersnet.co.il ___
© כל הזכויות שמורות ל"מנהיגים ברשת"  אוקטובר 2008. החומר מותר לשימוש אישי בלבד. אין לעשות בחומר שימוש מסחרי/עסקי ו/או להפיצו בכל דרך שהיא (להוציא באמצעות יצירת קישור למאמר ספציפי  ולעמוד הבית במקביל) מבלי לקבל רשות מפורשת בכתב מהנהלת האתר

 

[Google]

 

 

מנהיגים ברשת
www.leadersnet.co.il
leaders@leadersnet.co.il
© כל הזכויות שמורות ל"מנהיגים ברשת"  נובמבר 2003. החומר מותר לשימוש אישי בלבד. אין לעשות בחומר שימוש מסחרי/עסקי ו/או להפיצו בכל דרך שהיא (להוציא באמצעות יצירת קישור למאמר ספציפי  ולעמוד הבית במקביל) מבלי לקבל רשות מפורשת בכתב מהנהלת האתר

 

 

יכול לעניין..

הטיפים שיעזרו לכם להעביר בהצלחה ישיבות והדרכות און ליין

מאת: עופר רשף "בהתחלה השתתפתי בהרבה הרצאות בזום. זה היה בחינם, נושאים מעניינים. היום כבר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *