טקסונומיה ארגונית – Organizational Taxonomy

טקסונומיה היא תורת המיון למבנה הייררכי של נושאים. בהקשר הארגוני הכוונה היא למודל ניהול הידע בארגון, הכולל מערך הייררכי של מונחים שמייצגים את תחום העיסוק של הארגון. מערך המונחים עשוי לכלול מושגים מקצועיים, פעילויות, גופים, תהליכים ומקורות שונים המהווים את גוף הטקסונומיה של הארגון הספציפי. בנוסף יש התייחסות למיון גופי תוכן ,ניווט ודפדוף בתוך המבנה ההיררכי. תהליך הטקסונומיה הארגונית תורם לארגון גופי התוכן בהתאם להקשר תוך מיפויים ודירוג רלבנטיות המסמכים וכך מופחת עומס המידע ומתקצר זמן גילוי המסמכים הרלבנטיים.
מאמרים על איסוף ותיעוד מידע וידע
כתבה על טקסונומיה- עולם של מוצרים או עבודת מנהל הידע ??

יכול לעניין..

EDM – Electronic Document Management system

מערכת לניהול מסמכים המאפשרת ביצוע פעולות שונות הקשורות למסמכי הארגון (כגון: איחסון, מיצוי, איחזור, מעקב, ...