הרחבה לכתבת משאבים, גיליון 267, 3 ביולי 2001
מיתוג חברה, הינה מערכת היחסים והדיאלוג המתמשך בין החברה לקהלי היעד שלה. בתהליך זה באים לידי ביטוי סמל החברה, עיצובה וזהותה, כדי להבדילה מחברות אחרות אומר אילן שיפרין, מנכ"ל משותף של "ממסר שיפרין", חברה לפרסום ותקשורת שיווקית. חלק מזה יוצר את מיצוב החברה, כלומר תפיסתה בעיני קהלי היעד שלה. לכן, פעילויות גיוס ושימור עובדים לפי תפיסתם, הן בעיקרן תהליך תקשורתי, מוסיף שיפרין.
המודל HRMmarcom מורכב מחמישה שלבים
- אבחון וניתוח. בדיקת זהות הארגון כפי שהיא נתפסת בעיני קהלי היעד הרלוונטיים לארגון, כמו לקוחות, עובדים ומשפחותיהם, ספקים, וכל מי שבא עימו בקשרים או בעל עניין בו. זה נעשה על פי סממנים ארגוניים, עסקיים וויזואליים. תוצר האבחון: מצב מצוי מול מצב רצוי, איתור מרכיבי חוזק (או חולשה) משמעותיים לגרעין הזהות האידיאלית הרצויה לארגון. הביצוע נעשה באמצעות מחקרים ותצפיות.
- הגדרה ובניית פרופיל העובד הרצוי (והריאלי) לארגון, על מחלקותיו השונות. ההגדרה כוללת פרופילי IQ ו- EQ (אינטליגנציה רגשית), מיומנויות אישיות וחברתיות, והעדפות מקצועיות של העובד. תוצר שלב זה: הגדרה שמבטיחה פנייה ממוקדת לקהלי היעד.
- פיתוח מיצוב הזהות. למעשה, עדכון ריאלי למיצוב הנשאף. מרכיבי התהליך כוללים שיקוף הערכים והחזון של החברה על פני ציר הזמן ובעצם סנכרון של כל הסממנים העסקיים והארגוניים ברמות השונות, כדי שכולם ידברו באותה "שפה". התוצר: הגדרה ברורה של הזהות הנשאפת, שעליה להיות יחודית, ואטרקטיבית לקהלי היעד.
- יישום זהות-מותג ייחודית ואפקטיבית (ההבטחה). תכנית רב שלבית, במגוון רובדי הפעילות התקשורתית הנתפסת של הארגון, כלפי פנים וכלפי חוץ. התוצר: קונספט רעיוני או יצירתי אחיד, שבא לידי ביטוי במגוון עזרים ואמצעי ההפצה, כמו פרסום במדיה, הפקת חומר פרסומי פנים ארגוני, ויחסי ציבור.
- הטמעה ושימור זהות המותג. בדיקה לאורך זמן, בשלבים ותוך השגת יעדים, של הטמעת יישום המיצוב הנשאף.
קישורים רלבנטים באתר:
מנהיגים ברשת |
© כל הזכויות שמורות ל"מנהיגים ברשת" מאי 2002. החומר מותר לשימוש אישי בלבד. אין לעשות בחומר שימוש מסחרי/עסקי ו/או להפיצו בכל דרך שהיא (להוציא באמצעות יצירת קישור למאמר ספציפי ולעמוד הבית במקביל) מבלי לקבל רשות מפורשת בכתב מהנהלת האתר |