ראשי » ניהול ידע ולמידה ארגונית » פרקטיקה של ניהול ידע » חזון של מנהלי הידע (1) ניהול הידע לאן? – חזון ניהול הידע בעידן הגלובליזציה

חזון של מנהלי הידע (1) ניהול הידע לאן? – חזון ניהול הידע בעידן הגלובליזציה

מאת דוד כהן

מתוך: 2KNOW – ירחון ניהול הידע, גיליון מס' 25 אוקטובר 2001

 

לכבוד גיליון הכסף, פנינו למספר מנהלי ידע בישראל, וביקשנו לשמוע מחזונם: מה הם חושבים על ניהול ידע, לאן יובילו הדברים. אנו מביאים אוסף דעות מפי מנהלי ידע ישראליים, דברים שנכתבו לכבוד העיתון. והפעם: דוד כהן, מנהל מחלקת ידע ארגוני, חברת בזק

שלום רב למנהלי הידע בארגונים השונים ולאלו המתעניינים בתחום מרתק זה, כ- "New Comer" שזה עתה נכנס לתפקיד מנהל הידע הארגוני של חברת בזק באגף לפיתוח מנהלים והדרכה, ברצוני לאחל לכולנו מעל דפי העיתון המתוקשב 2Know שחוגג בימים אלו מחצית יובל להופעתו, שנה טובה של בטחון ושלום, בה נממש את היעדים העסקיים והאישיים של כל אחד ואחת מאיתנו.

על אף מה שחווינו במהלך השנה הנוכחית בקריסה של "תעשיית ה- DOT.COM ", הכניסה למאה ה- 21 עדיין תישאר בצילם של שלוש מגמות-על:

  • הטכנולוגיה– התקשורת הנייחת והניידת הכלל עולמית המבטלת גבולות של מקום וזמן.
  • הגלובליזציה– העולם הוירטואלי של שווקים, מוצרים, שירותים וכוח אדם.
  • כלכלת המידע – למעלה מ- 70%(US/EUR) מכוח העבודה מוגדר כעבודת מידע או ידע.

לכל אחת ממגמות אלה יש חלק נכבד בחשיפה של "ניהול הידע" ויצירת מכניזם שהחל לתפוס תאוצה הן בארגונים והן באקדמיה.

נאחל כי בשנה החדשה, תהיה פריצת דרך משמעותית בה נהפוך את המונח "ניהול ידע" על מגוון הגדרותיו המופיע בספרות הרבה המצויה היום בתחום, להשגת היעדים העסקיים של הארגון לתועלת לקוחותיו, עובדיו ומנהליו, ניטרול מחסומים של "ידע הוא כוח" בכל רבדי הארגון (אם קיימים כאלה…) באשר לשיתוף הידע. גודש בהגדרות (Working Definition) מהו "ניהול ידע" רק ממחיש את המורכבות של הנושא. מחד, נתפס הוא כברור מאליו בבחינת "מי רוצה להמציא את הגלגל כל פעם מחדש…?";

ומאידך, הפרספקטיבה בה רואים בארגונים השונים את התנעת התהליך, הגדרת היעדים, התוכניות האופרטיביות לשינוי התרבות הארגונית, הובלה ומתן חסות של ההנהלה והתרומה שלו להשגת היעדים העסקיים של הארגון. יצירת מנגנונים של לכידת ידע בין אם בגלוי, בין אם בסמוי, והיכולת למנף את הידע כיתרון תחרותי בשוק גלובלי, שמשתנה בקצב מסחרר ועם לקוחות חכמים.

האתגר שלי יהיה להטמיע תפיסה ארגונית של ניהול ידע בחברת בזק, בראיה של ארגון לומד ומלמד המונע ע"י עובדים ומנהלים. מתוך שותפות, אחריות אישית ומחוייבות ניהולית ומקצועית בכל רבדי החברה.

לסיום, ברכותי למוריה לוי ולאנשי צוות ROM Knowledgeware, העושים מזה כשנתיים ימים, במלאכה חשובה זו של העלאת המודעות ומיצוב תחום "ניהול הידע" במקום הראוי לו, בהפקת העיתון המשלב מגוון מאמרים מתחום ה- HR ומתחום ה- IT פלטפורמה טכנולוגית שצריכה לתמוך בניהול ידע כחלק אינטגרלי מתהליכי העבודה, טיפים למתחילים ומתקדמים, ספרות, אירועים, כנסים ואתרים מומלצים.

 

בהצלחה בהמשך הדרך,

 

קישורים רלבנטים באתר:

 

יכול לעניין..

S_8648099601

המרכיבים של אינטראקציות ידע משמעותיות

מאת: לימור שיפוני, אמנות בין אישית™ – אסטרטגיות תוכן ועיצוב אינטראקציות ידע שלושה בוחנים חמורי ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *