השמה נכונה ואפקטיבית

הרחבה לכתבת משאבים, גיליון 282, 6 בנובמבר 2001

לחץ לקבלת מידע נוסף

 

כיצד לבצע השמה נכונה? דוד שטרן, מנכ"ל חברת "המימד האנושי" להשמת כוח אדם, נותן מספר דגשים שיש לשים אליהם לב על מנת לבצע תהליך של גיוס עובדים אפקטיבי.

 

הכרות עם החברה הלקוחה – נדרשת היכרות מעמיקה ומדויקת על החברה הלקוחה, ומידע רב ככל האפשר על המתרחש בה, הן ברמת ההנהלה והן ברמת העובדים. למשל, זו יכולה להיות חברה שמרחף מעליה חשש סגירה, מצב שאינו נדיר כיום, או חברה שהיו בה פיטורין או צפויים בה פיטורין, ולמרות זאת מציעה משרה פנויה.

  • ביקורים בחברה הלקוחה
  • שיחות עם מנהל משאבי אנוש, וסמנכ"ל או מנכ"ל
  • הצגת שאלות אמיתות ונוקבות על מצב החברה.

השגת מידע מפורט על החברה, לפני ששולחים את המועמד, חשובה מאוד כדי להימנע מלגרום למועמד לוותר על משרה מתאימה במקום עבודה אחר.

 

בדיקת כישורי המועמד – נבדקים ביסודיות כישוריו והתאמתו של המועמד למשרה הפנויה.

לאתר למחפש העבודה מקום שמתאים לו:

  • מבחינה מקצועית,
  • מבחינת סביבת העבודה,
  • מבחינת קידום מקצועי,
  • מבחינת קריירה ושאיפות אישיות.

 

גישה זו, מדגיש שטרן, צריכה להישמר גם היום, בתקופה של עודף עובדים, "על מנת שלא יישלח מועמד למקום עבודה שבעוד חודשיים הוא יפוטר שוב".

שטרן מספר על תופעה מתרחבת באחרונה, שבה חברות היי טק מפטרות מתכנתים מן השורה, ומציבות במקומם, באותה משכורת, אנשי מקצוע שהיו בחברות אחרות ראשי צוותים, ואף מנהלי פרוייקטים. כך קולטים בחברה עובדים שכישוריהם טובים יותר מאלו של המפוטרים, וגם מנוסים יותר, "ובאותן משכורות בונים צוות ברמה טובה יותר".

 

קישורים נוספים שנמצאו בידי מנהיגים ברשת:

טופס למבחן לבדיקת כישורים והתאמה לעבודה

מתוך: http://www.startnow.co.il/

 

מבצעי טיפים למחפשי עבודה

מתוך: http://www.startnow.co.il/

 

 

קישורים רלבנטים באתר:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

יכול לעניין..

ethosia-logo

כשעולם ה-Big Data פוגש את עולם הגיוס

  ידיעה לעיתונות 18.06.2014 כלים טכנולוגיים הסורקים את הרשת ומנתחים כמויות ענק של מידע הופכים ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *