ראשי » ניהול ידע ולמידה ארגונית » WEB 2.0 » דוח אקסנצ'ר: Web 2.0 משפר את השירות הציבורי בממשלות דמוקרטיות

דוח אקסנצ'ר: Web 2.0 משפר את השירות הציבורי בממשלות דמוקרטיות

דוח אקסנצ'ר:  Web 2.0 משפר

את השירות הציבורי בממשלות דמוקרטיות

מאת:  Accenture

הודעה לעיתונות 30/8/09

 

גופים ממשלתיים רבים מאמצים לאחרונה את גישת ה-  Web 2.0 במטרה לשפר את השירות לאזרח, לייעל את שיתוף הפעולה בין אגפי הממשל ולהגביר את מעורבות האזרחים בקבלת ההחלטות הדמוקרטית כך עולה מדוח חדש של אקסנצ'ר, ספקית מובילה של שירותי ייעוץ ניהולי, טכנולוגיה ומיקור- חוץ בכל העולם.

 

הדו"ח,  Web 2.0 והדור הבא של השירות הציבורי, בחן פעולות של גופי ממשל לאומייםועירוניים בארה"ב, שהשתמשו בטכנולוגיות  Web 2.0 , ומשרטט יתרונות ואופני יישום של הגישה, על מנת לסייע לגופי ממשל להגביר את השימוש בה. גישת  Web 2.0 מתבטאת על פי הדוח בטכנולוגיה ורישות חברתי המאפשרים תקשורת שיתופית, הכוללים שירותי בלוגים,מיקרו-בלוגים ( Twitter ),  Wiki ושימוש ב- Crowd-Sourcing (חוכמת המונים), אתרים כגון  facebook ו- YouTube , יישומי אינטרנט מתקדמים, עולמות וירטואליים, ושירות RSS לפרסום והפצת מידע.

 

בדו"ח מתוארים מספר יתרונות להם זכה הציבור עקב השימוש ביישומי  Web 2.0 במגזר הציבורי:
* קיצור זמן המענה לאזרחים והרחבת מגוון השירותים;
* עידוד האזרחים לקחת חלק בשלטון;
* שיפור שיתוף הפעולה בין בכירי הסוכנויות ועובדיהן;
* התייעלות וחסכון באמצעות עידוד המשתמשים לשירות עצמי;
* קידום חדשנות בסקטור הציבורי באמצעות עידוד מוסדות פנימיים וחיצוניים למצוא פתרונות חדשים כמענה לצרכי הציבור.

 

לפי אקסנצ'ר, גופי ממשל יכולים להעריך את תרומת השימוש בגישת  Web 2.0 בהתאם לקריטריונים:
* יתרונות חברתיים וכלכליים שיישומי  Web 2.0 יכולים לספק;
* השגת איזון בין בחירה וגמישות מחד להוגנות וטובת הכלל מאידך;
* תמיכה ברמה גבוהה של מעורבות מצד הציבור, באמצעות התייחסות אליו כאל שותף;
* התנהלות אחראית יותר מצד גופי הממשל.

 

אודות אקסנצ'ר ( accenture )

אקסנצ'ר (ניו יורק:  ACN ) מעניקה ייעוץ ניהולי, שירותי טכנולוגיה ומיקור-חוץ בכל העולם.החברה, מחויבת לחדשנות, ומסייעת ללקוחותיהעסקים וממשלות, להשיג ביצועים גבוהים. עם מומחיות עמוקה בתהליכים תעשייתיים ועסקיים, משאבים גלובליים ומוניטין מוכח, אקסנצ'ר מניידת את כוח האדם, הטכנולוגיה והכישורים הנחוצים, כדי לסייע ללקוחותיה לשפר את ביצועיהם.

 

החברה מעסיקה מעל ל – 186 אלף איש ב – 200 ערים ב- 52 מדינות ברחבי העולם.לקוחותיה פזורים ב-120 מדינות, והכנסותיה נטו בשנה הפיסקלית שהסתיימה ב31 באוגוסט 2008 , הסתכמו ב- 23.39 מיליארד דולר. אקסנצ'ר ישראל הוקמה בשנת 2001 ועובדת עם הארגונים המובילים בארץ במגוון מגזרי תעשייה.

 

 

 

קישורים רלבנטים:

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *