ראשי » ניהול ה-business » טיפים ניהול ה-Business » ג'וני בממלכת הכמעט

ג'וני בממלכת הכמעט

מאת: רוני קלטר, איש מהשורה

פורסם לראשונה במאי 2002

 

איש אחד שבינתיים נקרא לו ג'וני התעורר יום אחד בבוקר והחליט שגם הוא רוצה להתעשר, הוא חיפש וחיפש ולבסוף החליט שהכיוון הוא רשת למזון מהיר , פיצרייה אם לדייק. מישהו סיפר לו איך התחילה הרשת הקטנה ההיא , נו איך קוראים לה, הא כן האט משהו.., אז הוא אסף את החסכונות שלו שהיו מעט מידי בשביל ההתחלה , ניגש אל הבנק שמהיר להשלים את הסכום בריבית קצוצה ומופקעת לא לפני שג'וני הקריב את חבריו הטובים על מזבח הערבות ולאחר כל סידורי הניירת והבירוקרטיה ניגש למלאכת ההתעשרות שהיא מלאכה קלה כידוע.

למרות שעברו כבר כמעט 4 חודשים הוא לא הצליח והמקום שהתמלא בגרעין קטן של לקוחות ועוד קצת לקוחות מזדמנים לא הפך ללהיט גדול, ג'וני הבין שזה לא הכיוון אבל לא התייאש , חברים טובים סיפרו לו שהאשמה אינה בדיוק תלויה בו: התקופה, והמיתון, והמיקום, והלקוחות כולם אשמים בזה שהוא – ג'וני – לא הצליח.

אבל אין אדם כמו ג'וני אומר נואש , הוא מיהר לקחת את מה שנשאר שזה אומר את האוברדרפט , לווה עוד מעט כסף והחליט שהכיוון הוא מיזוג אויר, מישהו סיפר לו על מישהו אחר ששיחק אותה בגדול , התחיל כמוה ממש בכלום ותוך כמה שנים הפך להיות הבעלים המאושרים של רשת או ארגון או מרכז או השד יודע מה של עסק למזגנים מצליח, אז מה שטוב בשביל ההוא לא יכול להיכשל עבור ג'וני להוציא את המזל שלא שיחק לו גם הפעם העסק הצליח אומנם לספק עבודה בצמצום אבל לא יותר. ושוב הזדרזו חברים טובים לנחם אותו בטענות של תקופה ומיתון והלקוחות הלא נאמנים וכמובן התקופה , כי עכשיו זה חורף ומיזוג אויר הוא עסק עונתי.

ואם חשבתם שג'וני התייאש לא כיוונתם נכון , כי לא איש כמו ג'וני יוותר על חלום להתעשר , החברים שלו שפחתו בינתיים (הערבים של שתי הפעמים אם לדייק) אמרו לו שמה שהולך היום ואי אפשר לפספס זה תחום השירותים, אז הוא ניגש ופתח והתחנן וקיבל סיוע כספי נוסף ואחרון והתמיד בדיוק מחצית השנה אבל לא הלך לו בגלל אותן סיבות ובעיקר בגלל הלקוחות הלא נאמנים ולך תסמוך על אנשים וכו'.

אז ג'וני שלא היה איש טיפש כלל וכלל ישב וחשב כי הרי לא יכול להיות שכולם אשמים חוץ ממנו.

לא יכול להיות? יכול וחצי, אז ג'וני ביקש הלוואה מהוריו שהלכו ופתחו קופה של שנים וג'וני נסע לאמריקה ועכשיו הוא מוכר ברשת לפיצרייה שהתחילה מכלום והיום…….

אז מה המסקנה חברים?

שיש מיתון? שהפיחות דופק את העסק ? שהלקוחות לא נאמנים ולך תסמוך על חברים?

ואולי המסקנה היא שצריך לבחור כיוון וצריך לקחת בחשבון למרות מה שכולם אומרים או רומזים שההצלחה אינה באה ביום אחד אם בכלל ושאם כבר ללמוד מעסק קטן לפיצות שהיום הוא רשת עולמית מצליחה זה שלהוציא את המזל ומשקלו בהצלחת עסק ישנם עוד גורמים: היכולת לתכנן לטווח קצר בינוני וארוך , היכולת להמתין בסבלנות ולא להתייאש , היכולת לראות בגרעין קטן של לקוחות את עתיד החברה, היכולת לגדול ובהתמדה עם החברה ועוד. 

ובעיקר לך תסמוך על חברים. 

הו ג'וני.

 

קישורים רלבנטים באתר:

 

 

 

 

 

יכול לעניין..

האם הארגון פועל בצורה אופטימלית להשגת מטרותיו

מתודולוגיה קיברנטית לאבחון וייעול הארגון מאת: עדנה זלמנסון, אורנטק-מערכות ניהוליות בע"מ פורסם לראשונה באוקטובר 2000 ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *