הרחבה לכתבת משאבים, גיליון 244, 30 בינואר 2001
לפני שעובד ישראלי נשלח לחו"ל יש להכינו למעבר ולשינוי הצפוי. ללא הכנה נאותה, הסיכוי שהעובד יהיה שרוי בלחץ נפשי הוא גדול. לחץ זה יכול להתבטא בתחלואות, כאבים שונים וירידה בתפקודן של מערכות פיזיולוגיות בגוף – אמר אלון קצף, מנכ"ל חברת David Shield(קופת החולים לישראלים בארה"ב) ביום עיון על הצבת עובדים ישראלים בחו"ל, שערך "מכון הייצוא הישראלי" במלון "דן פנורמה" בתל-אביב.
התופעה אינה שכיחה בחברות היי טק בלבד, אלא בארגונים חצי-ממלכתיים ומן המגזר הציבורי, שבהן תרבות ההשקעה בהכנת העובד המוצב בחו"ל אינה מפותחת דיה.
חשיבות ההכנה:
- התאמת העובד לחיים ולתנאים בארץ היעד
- צמצום פער הציפיות של העובד שיכול להיווצר במקום החדש
- התעניינות בעובד בזמן שהותו בחו"ל
- יכולת לעבוד קשה והרבה שעות ביממה
- מונע ירידה בתפוקת העובד.
עובדים לא השקיעו בהכנתם:
- פונים הרבה יותר לרופאים כלליים (פעמיים בחודש לעומת פעם בשנה ע"י עובד שהוכן לשהות).
- פונים הרבה יותר לרופאים מקצועיים.
- רוב הביקורים של עובדים אלה הם בשל סימפטומים הנובעים ממצבי סטרס.
- מתפתחות תחושות תסכול וחרדה, וכאבים שונים, כמו לחצים בחזה, כאבי ראש וכאבי גב, וגם תופעות דמויי אלרגיה והצטננויות חוזרות ונשנות.
,David Shield מקבוצת "כלל", מספקת שירותים רפואיים לעובדים ישראלים בכל העולם, ובארה"ב במתכונת קופות החולים בישראל, באמצעות כרטיס מגנטי. החברה מפעילה בישראל ובפילדלפיה מוקדים, 24 שעות ביממה ושבעה ימים בשבוע, שנותנים הפנייה ותמיכה לפונים. "אך המוקד הוא גם מעין עוגן תקשורתי של המבוטח להוויה הישראלית, והוא פונה גם בשאלות על המצב הפוליטי בארץ ועל תוצאות משחקי הכדורגל".
קישורים רלבנטים באתר:
tweet[Google]
Follow @leadersnet
מנהיגים ברשת |
www.leadersnet.co.il |
leaders@leadersnet.co.il |
© כל הזכויות שמורות ל"מנהיגים ברשת" מאי 2002. החומר מותר לשימוש אישי בלבד. אין לעשות בחומר שימוש מסחרי/עסקי ו/או להפיצו בכל דרך שהיא (להוציא באמצעות יצירת קישור למאמר ספציפי ולעמוד הבית במקביל) מבלי לקבל רשות מפורשת בכתב מהנהלת האתר |