מאת: יובל הוד *
|
אם יש משהו שמאפיין את בני דור ה- Y (ילידי 2000-1980) היא הפעילות הרבה במסגרת הרשתות החברתיות באינטרנט, ביניהן facebook , MySpace ו- YouTube , המונחות על ידי העיקרון הפשוט של שיתוף חברים וקרובים בתכנים, תמונות וטקסטים בכל נושא שמעניין אותך: אם אתה שם – משמע אתה קיים.
היצירתיים שביננו כבר מזמן לא מסתפקים בטוקבקים לידיעות באתרי החדשות, מילוי סקרים ושאלונים בפייסבוק או חברות בפורומים – אלה שוטחים בבלוגים את משנותיהם ומחשבותיהם העמוקות וחולקים אותן עם עולם ומלואו..
את הטרנד החם הזה ניתן לרתום ככלי אפקטיבי ויעיל לניהול יומיומי של שגרת שרשרת האספקה – באמצעות שימוש בשירות המיקרובלוג החינמי twitter , המציע לעוקבים אחריך את האפשרות לדעת מה אתה חושב ועושה, ובכלל מה חדש אצלך ב-140 תווים או פחות.
עבור מנהלי שרשרת האספקה, השאלה המנחה בעת עדכון השורה בטוויטר אינה "מה קורה איתך עכשיו?" (בתרגום חופשי של שאלת ברירת המחדל באתר), אלא יותר משהו כמו "כמה שילמתי על ק"ג מטען ליעד מסוים", "איך חסכתי היום בהוצאות התפעול", או "כיצד תרמתי הרגע לשמירה על איכות הסביבה".
כך, בקליק אחד יצרנו אפשרות לקבלת מידע מגוון, חופשי, זמין ויעיל בזמן אמיתי, בנוסף על האפשרות ליצור דיאלוג קצר וממוקד – הרוח שבמפרשי האינטרנט העולמי של עידן Web2.0 .
שיתוף המידע יכול גם להתבצע בתחומי הרכש והערכת הספקים, כולל הערות קצרות לגבי ביצועי ספקים, המלצות על שירותים ומוצרים חדשים, חיפוש ספקים בינלאומיים בבחינת Global Sourcing , או מקורות חדשים לחומרי גלם.
בעיניי קיימות 3 נקודות יתרון עיקריות לשימוש המקצועי בטוויטר:
1. זמינות מיידית ויצירת קהילה מקומית ו/או בינלאומית הדנה וחולקת רעיונות המקדמים את כלל הפרטים המרכיבים אותה: אחת היכולות החזקות של הטוויטר היא קישוריות לסלולר והיכולת לעדכן ולהתעדכן מכל מקום ובכל שעה. רשויות הכיבוי וההצלה בארה"ב למשל, עשו שימוש מהותי בתכונה זו, כאשר במהלך שריפות ענק וסופות טורנדו והוריקן הן עדכנו באמצעותואת התושבים לגבי נתיבי מילוט, מקומות מוכי אסון, נתיבי סכנה וכיו"ב.
בתחום שרשרת האספקה ניתן ליישם את התכונה במסגרת חברות הובלה ומטען לצורך מעקב אחר משלוחים ומסירות מטענים רגישים באמצעות דיווח של הנהג, וכך לחסוך בעלויות RFID , מערכות GPS וניהול ציי רכב.
במידה וטוויטר יוכל בעתיד להתממשק למערכות GIS , הוא יאפשר זיהוי של מיקום השולח או הסטטוס המדווח על גבי מפה, ואנו נהיה עדים לפריצת דרך משמעותית בתחומנו.
2. יכולת לסנן, לייצר ולקבל משובים אמיתיים ממקורות אמינים שאינם חשודים כבעלי אינטרסים "מטעם" – בניגוד לחשדות המועלים לעיתים נגד חלק נכבד מהטוקבקים והבלוגים.מדובר בבימת משוב מיידי – פתוחה, ונטולת פילטרים, מזכירות ושומרי סף. מובן כי תמיד יהיו מתחכמים שינצלו את הערוץ למטרות מסחריות או שתילת מידע כוזב, אבל ככל שיישמר תהליך הצטרפות של חבר מביא חבר, ונשכיל לשמור על כללי אתיקה והתנהגות ברשת – נצא כולנו מורווחים.
3. הפניות לאתרים מקצועיים, דירוג ספקים, ניהול זמני אספקה וקבוצות מיקוד לצורך בחינת רעיונות חדשניים. הסכנות כמו בכל פלטפורמה אינטרנטית פתוחה בשם חופש המידע קיימות ויש להיות מודעים לכך ולנהוג ברגישות בקשר אליהן: זירת מידע פתוחה ולא מסוננת, אפשרות לזליגת וחשיפת מידע רגיש או מידע כוזב ולא בדוק, וכמובן – פוטנציאל הפגיעה בציפור הנפש של מישהו.
לסיכום, המטרה היא לנצל את ההזדמנות הזו כאן ועכשיו כדי להפיח משב רוח רענן בעולם הלוגיסטיקה והתפעול האפרורי, שלפעמים – אם להודות באמת, קצת משמים.
שימוש בשפת האינטרנט הטרנדית, המהירה והעכשווית, ימשוך את הצעירים שבחבורה לענף, יצבע את התחום בצבעים של חדשנות סקסית, יכניס אותנו הותיקים לעניינים, ובכל מקרה – לפחות נוכל להבין קצת יותר טוב את השפה של הילדים בבית..
* יובל הוד, מנהל בכיר באקסנצ'ר ישראל. אקסנצ'ר (ניו יורק: ACN ) היא חברה גלובלית ציבורית, המספקת שירותי ייעוץ עסקי וניהולי, ייעוץ טכנולוגי ומיקור-חוץ.
מנהיגים ברשת |
© כל הזכויות שמורות ל"מנהיגים ברשת" ספטמבר 2010. החומר מותר לשימוש אישי בלבד. אין לעשות בחומר שימוש מסחרי/עסקי ו/או להפיצו בכל דרך שהיא (להוציא באמצעות יצירת קישור למאמר ספציפי ולעמוד הבית במקביל) מבלי לקבל רשות מפורשת בכתב מהנהלת האתר
|