ביטוח פנסיוני וביטוח מנהלים

הרחבה לכתבת משאבים, גיליון 209, 2 מאי 2000

מנהלי משאבי אנוש בדרך-כלל לא מתמצאים בהיבט הכלכלי, החוקי והחישובי של ביטוח מנהלים, וזה מחמיר בעקבות חוק ההסדרים החדש, הכולל שינויים חשובים בביטוח מנהלים, אומר דני בר סלע, יו"ר איגוד מנהלי משאבי אנוש.
רמת התמצאותם של מנהלי משאבי אנוש בביטוח הפנסיוני, מציין בר סלע, טובה הרבה יותר, כי בתחום זה הם חשופים יותר למידע על מבנה קרנות הפנסיה, שיטות הביטוח והתשלום. זאת, בשל קיום קשר ישיר בין מנהל משאבי האנוש לעובדי קרן הפנסיה, במסגרת הטיפול בביטוח העובדים. לעומת זאת, בביטוח מנהלים "המצב הרבה יותר מסובך". ראשית, הטיפול בביטוח זה נתון בדרך כלל בידיו של סוכן ביטוח, שעליו "סומך" מנהל משאבי האנוש, וכך גם מסיר הוא מעצמו "כאב ראש" לא קטן.
בנוסף, בביטוח פנסיוני חלוקת כספי החסכון ברורה וקבועה בדרך כלל. כלומר, שיעור מסוים מהכספים מיועד לתגמולים, שיעור מסוים לפיצויים וכו'. לעומת זאת, בביטוח מנהלים קיימות אפשרויות פיננסיות שונות, שיטות מגוונות כמו תכנית קצבה או תכנית הון, וכן נכנסות לשוק חדשות לבקרים פוליסות חדשות, "ולא קשה ללכת לאיבוד מכל השינויים התכופים בתחום זה". כמו כן, חוק ההסדרים החדש, מינואר ,2000 כולל שינויים בכמה מתנאי היסוד בביטוח מנהלים, וזה מקשה על התמצאותם של סוכני הביטוח עצמם.
כדי להעלות את רמת הידע של מנהלים ומנהלי משאבי אנוש בביטוח הפנסיוני, ולרבות בביטוח מנהלים, יזמו חברת הייעוץ "יער", התאחדות התעשיינים (בחסות איגוד מנהלי משאבי אנוש) סדרת מפגשים ללימוד הביטוח הפנסיוני וביטוח מנהלים, כדי "לדעת איך לבחור ביטוח מנהלים נכון."

 

קישורים רלבנטים באתר:

יכול לעניין..

הילה פורת

התיישנות חופשה שנתית

  מאת: הילה פורת, עו"ד * סעיף 31 לחוק חופשה שנתית, התשי"א-1951 (להלן – החוק), …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *