פרוייקט תמיכה במנהלים בחברות היי-טק

הרחבה לכתבת משאבים, גיליון 162, 26 מאי 1999

מנהלים המשתתפים בתכניות הקלאסיות לפיתוח מנהלים, לרבות סדנאות שונות, לעתים קרובות מתקשים ליישם בעבודתם את הכלים שלמדו בסדנה. לעתים הם חשים שהכלים לא אופרטיביים דיים, או שהתרבות הארגונית הקיימת דומיננטית במידה שאינה מאפשרת לממש כלים חדשים. הזמן חולף והידע החדש מתמוסס. שרון חזקיה, מנהלת תחום פיתוח למידה בארגונים בחברת "לוטם ייעוץ ארגוני והדרכה", מיישמת בחברת היי טק פרוייקט חדשני של בניית תשתית תמיכה במנהלים. הפרוייקט, היא מציינת, אינו תחליף אלא השלמה לסדנת פיתוח מנהלים.

צוות מנהלים של חברת ההיי טק השתתף בסדרת סדנאות, ובשיחת הסיכום התברר כי המנהלים חשים וסוברים כי דרוש להם כלי שיסייע ביישום הנלמד בסדנה, במיוחד בהיבט של ניהול אנשים. רוב המנהלים בחברה זו הם אנשי מקצוע בתחום המחשוב, שבנוסף לזה שאינם מנהלים מקצועיים, גם עבודתם המקצועית לא מפתחת מיומנויות של ניהול אנשים.

בנוסף, במעבר מחברת סטרט אפ לארגון מבוסס, מוסדו יותר מרכיבי ניהול "קשים", כמו תהליכי פיתוח, כתיבת תכנית עסקית ועוד, אך לא טופלו היבטים "רכים" של ניהול אנשים, לרבות ניהול אנשים בסביבה פרוייקטלית, כגון תכנון ובניית צוות, הקצאת משימות לצוות, הגדרת חזון ויעדים, הנעת עובדים, ניהול קריירה של עובד, ראיונות לקבלת עובדים חדשים ועוד.

לבניית תשתית התמיכה במנהלים והטמעתה, הורכב צוות משימה הכולל מנהלים בתפקידים שונים בארגון, בהנחיית חזקיה. תשתית התמיכה (שעדיין הולכת ונבנית) מרוכזת באתר ברשת האינטרה-נט של הארגון.

האתר יכלול פרקים שונים. למשל, כלי ניהול, ובו, בין היתר, "בנק כישורים" פנים ארגוני – רשימת העובדים המקצועיים ופירוט תחומי הידע, הכישורים והיכולות של כל עובד. הבנק ישמש לבניית צוותי עבודה תוך ניצול המאגר האנושי הקיים בארגון. כלי ניהול נוספים באתר – תבנית ראיון מפורטת לקבלת עובד חדש, טופס להערכת עובדים ומשוב.

פרק נוסף – עקרונות מנחים לפעולה. יכלול, למשל, עקרונות לבניית יעדים לצוות כולו, ולגזירת יעדים אישיים לכל חבר בצוות (בהתאם לזה תבוצע ההערכה ויינתן משוב). וכן עקרונות להגדרת חזון לצוות, להתמודדות עם קונפליקטים ועוד.

פרק על בניית תהליכי עבודה ונהלים יכלול, למשל, נוהל קליטה והכשרה של עובד חדש בצוות, נוהל ניוד עובדים, מתי יש להעריך עובד חדש ועוד.

יהיה גם באתר שימוש בטכניקות של סימולציה, ניתוחי אירוע, הפנייה לחומר נוסף בספריה שתיפתח בארגון, שתהווה חלק מתשתית התמיכה. האתר, שישפיע במידה רבה על עיצוב רבות הניהול בארגון, יוטמע על-ידי צוות המשימה, בהדרכה והסברה למנהלים.

 

מנהיגים ברשת
www.leadersnet.co.il
leaders@leadersnet.co.il
© כל הזכויות שמורות ל"מנהיגים ברשת"  אוגוסט 2002. החומר מותר לשימוש אישי בלבד. אין לעשות בחומר שימוש מסחרי/עסקי ו/או להפיצו בכל דרך שהיא (להוציא באמצעות יצירת קישור למאמר ספציפי  ולעמוד הבית במקביל) מבלי לקבל רשות מפורשת בכתב מהנהלת האתר

  

 

 

 

יכול לעניין..

מנהלים רצפות ייצור – הגישה המערכתית בתהליכי הכשרת מנהלי דרג ביניים

לקבל את המיטב מבוגרי הכשרה לניהול – צרורעצות מעשיות  מאת: קובי רוזנברג*    ניהול ברצפת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *