תקשורת מנצחת

דניאלה גריין, מנהלת מרכז DO-IT  – יעוץ והדרכה 

תקשורת מנצחת הנה מרכיב חשוב מאוד בעבודתנו עם הסובבים אותנו היכולת שלנו להיות מודעים הן לעצמנו והן לסובבים אותנו הנה מעלה רבת עוצמה בתקשורת המנצחת.

"תקשורת מנצחת" בנויה הן מתקשורת מילולית והן מתקשורת שאינה מילולית כגון שפת – גוף ומרכיביה.

אחד המרכיבים  המכריעים בתקשורת  שלנו עם האחר הוא "הרושם הראשוני" אותו אנו יוצרים.

רושם ראשוני, יכול לפתוח בפנינו דלתות רבות או לחילופין לטרוק בפנינו דלתות .

רושם ראשוני נקבע בין 38 שניות לארבע דקות ,כאשר בדרך כלל "אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני", ולכן ככל שנשכיל ללמוד את מרכיביו נוכל להשתמש בו כהלכה.

להלן חלוקת מרכיבי הרושם הראשוני באחוזים:

55 אחוז – שפת גוף (פתוחה/סגורה,מכוונת לאדם מולך או  לא,שימוש בחיוך,בהתנהגות מקרינה), הופעה (הולמת/מרושלת).

38 אחוז – אינטונאציה ,חיתוך דיבור-"האיך",כיצד הדברים נאמרים.

7 אחוז – תוכן "המה".

חשוב מאוד , כאשר אנו יוצרים קשר עם קבוצה חדשה, לשים דגש על השפעתו של הרושם הראשוני ,שהרי הוא בעל משמעות מכרעת ויהווה קרש קפיצה חשוב בהתהוותה של הקבוצה.

ידוע שהמפגש הראשון עם הקבוצה ,הנו מפגש מכריע בהשפעתו על ההמשך. לכן חשוב, להתכונן לקראתו.

מנחה/ת קבוצות יצליחו ליצור לכידות בקבוצה ואווירה נינוחה אם אכן ידע כיצד ליצור תקשורת מנצחת .

תקשורת זו בנויה מכמה פרמטרים:

  • הקשבה- לא בכדי האל ברא שתי אוזניים ופה אחד- שנלמד קודם להקשיב ואח"כ להגיב.
  • פתיחות – עד כמה אנו פתוחים גם לאחר ולא רק למאה אחוז שלנו.
  • יצירתיות – יכולת ליצור דברים באופן שונה ולצאת מקבעון מחשבתי.
  • ניהול רגשות – איך לשלוט על רגשותינו גם אם מישהו מאוד "מעצבן אותנו".
  • פתרון בעיות-מתוך עשייה-להיות מעשיים וממוקדים בפתרון הבעיה ולא להתמסמס.
  • אסרטיביות-היכולת להביע את עצמנו ולעמוד על זכויותינו מבלי לפגוע באחר.

תקשורת מנצחת הנה מיומנות והנה נרכשת לכן אל לנו לחשוש,צריך רק  רצון ופתיחות.

 

 קישורים רלבנטים באתר:

מנהיגים ברשת

www.leadersnet.co.il

leaders@leadersnet.co.il

© כל הזכויות שמורות ל"מנהיגים ברשת" אפריל 2003. החומר מותר לשימוש אישי בלבד. אין לעשות בחומר שימוש מסחרי/עסקי ו/או להפיצו בכל דרך שהיא (להוציא באמצעות יצירת קישור למאמר ספציפי  ולעמוד הבית במקביל) מבלי לקבל רשות מפורשת בכתב מהנהלת האתר

 

יכול לעניין..

29670688_s

המנהל כחונך – העצמה בעידן שינוי ומשבר

   פיתוח תפישת המנהל כחונך ומפתח         מאת: נורית רוזוליו – בן-המוזג ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *