ראשי » מילון » ניהול ומנהיגות- מושגים » הנעת עובדים - מושגים » תיאוריות הציפיות – Expectancy theory

תיאוריות הציפיות – Expectancy theory

תיאורית הנעה שהוצגה ע"י Vroom ב-1964 והורחבה ע"י Porter & Blauler ב-1968 – מדגישה כי הציפיות שיש לאדם באשר לתוצאות פעולותו וערכה בעיניו – הן הקובעות את מידת הנעתו. רמת המוטיבציה של עובדים נקבעת במידה רבה על סמך התאמתם לתפקיד ולעבודה לפי נקודת מבטם. ככל שעובד מוצא התאמה רבה יותר בין תפיסתו את הארגון והתגמולים שהוא מספק לו לבין מרכיבים מרכזיים באישיותו, כך העובד יהיה מונע להשקיע משאבים רבים יותר עבור הארגון.
המוטיבציה לפי גישה זו נובעת: מציפייה (expectancy) כי מאמץ משפיע על פעולה.
מאמונה שטיב הביצוע מוביל לתגמול (instrumentality) ומהערך הניתפס של התגמול (valence).
ההנחה היא כי האדם פועל מתוך שיקול רציונאלי – כלכלי והתנהגותו היא תוצר של בחירה מודעת. אנשים יבחרו לפעול בדרך שתיתפס על ידם כבעלת הסיכויים הגדולים ביותר להניב עבורם רווחים ברמה האישית.

מאמרים בנושא הנעת עובדים
מצגת: Expectancy theory. מתוך: http://www.siu.edu

יכול לעניין..

הייררכית הצרכים של מסלו – Maslow's Hierarchy of Needs

באמצע שנות החמישים פירסם מסלו תיאוריית מוטיבציה המבוססת על חמישה סוגי צרכים המופיעים בסדר הייררכי: ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *