ראשי » ניהול ומנהיגות » מיומנויות ניהול » תדמית, רושם ושפת גוף

תדמית, רושם ושפת גוף

הרחבה לכתבת משאבים, גיליון 236, 27 בנובמבר 2000

רושם ראשוני על אדם נוצר כתוצאה ממכלול של נתונים אשר פועלים על תת-ההכרה של האדם השני, בלי שיהיה מודע להשפעתם. ייעוץ אישי לשיפור התדמית, יכול ליצור רושם חיובי יותר בעת המפגש הראשוני, להפגין יותר סמכותיות על ידי שיפור תדמית של המנהל, להכין מועמד לראיון עבודה, להכין מועמד לדינאמיקה קבוצתית בתהליך המיון, מספרת אורנה ורניק, יועצת תדמית.

שפת הגוף, היא מוטיב מרכזי באינטראקציה בין אנשים. "עיני מסתכלות על הנועץ בראייה שהיא שילוב של מצלמה נסתרת וקרני רנטגן. אני בוחנת איך הוא ניגש ומתיישב על הכסא, האם נפל כמו שק כבד או התיישב בעדינות, צורת ישיבתו, איך הוא מניע את גופו, האם הוא כפוף או זקוף. האם הוא מדבר בתנועות ידיים 'פתוחות' מדי, האם הוא משדר בטחון עצמי, או ביישן מדי, האם כף ידו מאוגרפת " נתונים אלה ונוספים, יוצרים את הרושם שמותיר האדם. חשיבותם, שהם פועלים על תת-ההכרה ויוצרים למשל 'הרגשה טובה' כלפי אדם מסוים.

ורניק מצלמת את הנועצים בוידיאו (בהסכמתם כמובן) "וכשהם רואים אחר-כך איך הם דיברו והתנהגו, הם מתפלאים ואפילו נדהמים, ואומרים – ככה זזתי? ככה כיווצתי את הגבות? נדנדתי את הרגל? לא יאומן". היא מלמדת אותם איך להשתמש נכון בתנועות ידיים, לשבת ישיבה נינוחה ועוד.

דגש רב מושם בתחום הלבוש, לרבות קביעת צבעי הבגדים המתאימים לאיש. ישנן ארבע קטגוריות של צבעים, והקטגוריה המתאימה נקבעת על-פי גוון העור והשיער, וצבעי אישון העין. ורניק נעזרת בבדיקתה במגוון בדים ובזכוכית מגדלת. בדרך כלל לאדם אחד מתאימה קטגוריה אחת, או אחת וחצי.

מנהל יכול להקרין יותר סמכותיות, אם יתלבש בצבעים הנכונים למטרה זו. הוא גם יכול ללמוד מהן צורות ההתנהגות הנכונות בשבילו – מבחינת ביגוד, אינטונציית הדיבור ועוד – בישיבה עם מנהלים הכפופים לו או בכינוס עובדים. ישנם כאלה המתייעצים איתה בטלפון איזו עניבה לענוב, ולפעמים היא הולכת עם הנועץ לקנות לו בגדים, "לבנות לו מלתחה".

"אני מודעת לחשש שההתנהגויות הנלמדות עלולות להיראות מלאכותיות או גרוטסקיות, אם הן לא ייעשו באופן ובמידה הנכונים".

 

 קישורים רלבנטים באתר:

מנהיגים ברשת

www.leadersnet.co.il

leaders@leadersnet.co.il

© כל הזכויות שמורות ל"מנהיגים ברשת" יולי 2002. החומר מותר לשימוש אישי בלבד. אין לעשות בחומר שימוש מסחרי/עסקי ו/או להפיצו בכל דרך שהיא (להוציא באמצעות יצירת קישור למאמר ספציפי  ולעמוד הבית במקביל) מבלי לקבל רשות מפורשת בכתב מהנהלת האתר

 

יכול לעניין..

29670688_s

המנהל כחונך – העצמה בעידן שינוי ומשבר

   פיתוח תפישת המנהל כחונך ומפתח         מאת: נורית רוזוליו – בן-המוזג ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *