שיפור יכולות העובד מול חברות זרות

הרחבה לכתבת משאבים, גיליון 248, 26 בפברואר 2001

 

ישראלים העובדים מול חברות זרות – בשלוחה ישראלית של חברה רב-לאומית או בחברה המספקת שירותים או מוצרים לחברה זרה – צריכים לשפר יכולות ותפקודים, כך שתיווצר לעובד הישראלי פלטפורמת עבודה נכונה ויעילה – אומרת דורית כהן, מנכ"ל – A2B חברה לייעוץ והדרכה בעסקים בינלאומיים.

לעובד הישראלי נדרשת מודעות לקיומם של הבדלים ופערים בין-תרבותיים, כמו הבדלים בסגנון התקשורת הבין אישית. כמו כן הוא נדרש להתאים עצמו לסטנדרטים של עבודה בחברה הזרה, כמו יום עבודה ארוך, ולהסתגל לשעות העבודה השונות ממדינה למדינה, מבחינת הבדלי השעון, או למועדי חגים ושבתונים שבהם לא עובדים. ישראלים רבים, מציינת כהן, צריכים לשפר את רמת האנגלית שלהם לרמה גבוהה של אנגלית עסקית, השפה שבה מתנהלת העבודה בחברות הזרות. ואכן, חברות ישראליות משקיעות כספים בלימוד עובדיהן בתחום זה, לא רק בדרגים הגבוהים, אלא גם, למשל, עובדים שנותנים תמיכה בטלפון ללקוחות החברה בחו"ל.

תחום חשוב נוסף שראוי לשיפור הוא מיומנות העובד הישראלי – מנהל או מהנדס – הוא מתן פרזנטציה (מצגת) בפני עובדי החברה הזרה. "ליכולת זו היבטים תרבותיים. צריך, למשל, להתייחס בכבוד לזמנו של הזולת ולעמוד בלוח הזמנים, לפנות לנוכחים בסגנון נכון, וזה לא בדיוק הסגנון הנפוץ אצלנו, וכמובן לדעת לתת מצגת מסודרת ויעילה, וזה דורש אימון מוקדם".

מיומנות חיונית נוספת היא יכולת ניהול מו"מ תוך הכרת כללי המשחק, השונים מתרבות לתרבות, "וישנם הבדלים וניואנסים שונים בניהול מו"מ ביפן, סין או ארה"ב".

A2B מקיימת כמה מסלולי ייעוץ והדרכה: ייעוץ מלווה, בעיקר לחברות הזנק וחברות צעירות, ייעוץ 'אחד לאחד', כלומר, מנהל בכיר שמקבל הדרכה באופן אישי בתחומים השונים. כמו כן מתקיימת הדרכה לקבוצות בתוך הארגון, בהתאם לצרכיו, או סדנאות בחברת הייעוץ עצמה, שנמשכות יום, יומיים או שלושה.

 

קישורים רלבנטים באתר:

 

 

 

 

 

 

 

יכול לעניין..

פיתוח ארגוני וירטואלי בעסק גלובלי

מאת: ורד דגן-טל, ייעוץ לניהול ופיתוח ארגוני הוצג לראשונה בכנס איפ"א ינואר 07 "מלוקאלי לגלובאלי, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *