רק 30% מהמועסקים חשים שיש להם אופק מקצועי במקום עבודתם

S_TH_rtf1501630485_224408294

 

ההשקעה בשימור נשים במקום העבודה נמוכה מההשקעה בגברים: פחות תגמול כספי ואופק מקצועי

 

 עוד עולה מסקר 'סינריון מערכות' וגיאוקרטוגרפיה:

  • 35% מהמועסקים חשים כי במקום עבודתם משקיעים בשימורם באמצעות פיתוח מקצועי
  • 38% מהמועסקים חשים כי במקום עבודתם משקיעים בשימורם באמצעות תגמולים כספיים. שיעור המתוגמלים באמצעות פיתוח מקצועי גבוה יותר דווקא בקרב המועסקים במגזר הציבורי
  • שיעור המתוגמלים באמצעות תגמולים כספיים גבוה יותר בקרב המועסקים במגזר הפרטי
  • חברות ההייטק והביוטק מובילות בשימור העובד, הן באמצעות תגמולים כספיים והן באופק מקצועי

 

האם העובד הישראלי מרגיש שקיים עבורו אופק מקצועי במקום עבודתו? מתברר כי רק 30% מהמועסקים חשים כי יש להם אופק מקצועי במקום עבודתם, שעור נמוך במיוחד נמצא בקרב נשים ובקרב מבוגרים בני 55 ומעלה, כך עולה מסקר שביצע מכון גיאוקרטוגרפיה עבור חברת סינריון מערכות, המתמחה במתן פתרונות תוכנה מתקדמים לניהול זמן ונוכחות עובדים ולניהול ההון האנושי בארגון. הסקר התבצע בשבוע השלישי של חודש פברואר 2013 בקרב 479 משיבים, גברים ונשים, מועסקים בגיל 18 ומעלה, המהווים מדגם ארצי ומייצג של אוכלוסיה זו מקרב כלל האוכלוסייה היהודית במדינת ישראל.

 

הסקר נועד לבחון את תפיסות ציבור העובדים המועסקים בישראל בנוגע לשימורם ועידוד הישארותם במקום העבודה. רק 35% מהמועסקים חשים כי במקום עבודתם משקיע בשימורם באמצעות פיתוח מקצועי. רק 38% מהמועסקים חשים כי במקום עבודתם משקיעים בשימורם באמצעות תגמולים כספיים, כאשר שעור נמוך במיוחד נמצא בקרב נשים – רק 29% חשות כי מעודדים הישארותן בארגון באמצעות תגמול כספי, לעומת 46% בקרב גברים.

 

שיעור המתוגמלים באמצעות פיתוח מקצועי גבוה יותר דווקא בקרב המועסקים במגזר הציבורי, בו קיימת רגולציה של השכר והתגמולים הכספיים, והוא עומד על 45% מתוכם. שיעור המתוגמלים באמצעות תגמולים כספיים גבוה יותר בקרב המועסקים במגזר במגזר הפרטי ועומד על 44%. שיעור זה גבוה במיוחד בקרב המועסקים בהייטק וביוטק ועומד על 72% מהם, ונמוך בקרב המועסקים בתחומי מתן שירותים, שם רק 30% חשים כי משקיעים בשימורם באמצעים כספיים. השיעור נמוך במיוחד ועומד על 12% בתחום החינוך.

 

למרות זאת, מרבית המועסקים, 68% מתוכם, עדיין מרגישים כי מעודדים אותם להמשיך לעבוד במקום עבודתם. ניכרת בולטות יחסית בתחושה כי העובד מקבל עידוד להישאר במקום עבודתו, בקרב העובדים בתחומי ההייטק והביוטק, ושיעורם עומד על 82%. אולם כפי שהנתונים מעידים, על אף התחושה הכללית של מרבית המועסקים כי מעודדים אותם להמשיך במקום עבודתם, רק עבור שיעור נמוך מהם יש לתחושה זו "כיסוי" בדמות תגמולים כספיים או מקצועיים.

 

גיל יובל, מנכ"ל סינריון מערכות אומר כי: "מתחושותיהם של העובדים עולה כי מעסיקים רבים  אינם עושים די על מנת לשמר אותם במקום העבודה. עובד שחש שמקום עבודתו אינו משקיע בפיתוח או בתגמול שלו, מרגיש פחות מחויב. מנהלים יודעים שרכישת לקוח חדש יקרה יותר משימור לקוח קיים. הדבר דומה גם במקרה של תחלופת עובדים בלתי מתוכננת. ההשקעה בגיוס והכשרת עובד חדש במקום עובד שעזב, גבוהה וכמובן שגם רצף הפעילות של הארגון עלול להשתבש במהלך תקופת המעבר. יתרה מכך, כל ארגון חייב לסמן את העובדים בעלי התרומה הגבוהה ביותר לפעילותו ולהשגת יעדיו הנוכחיים והעתידיים. לגבי עובדים אלה יש להפעיל מדיניות 'טאלנט מנג'מנט': תכנון מסלול של קידום ופיתוח אישי, תגמול והכשרות מקצועיות אשר ישמרו אותם בארגון  ויכשירו אותם במידת הצורך כעתודה ניהולית. השקעה כזו היא win-win ממנה מרווחים גם העובד וגם המעסיק".

 

 

אודות סינריון מערכות

סינריון מערכות מתמחה במתן פתרונות תוכנה מתקדמים לניהול ההון האנושי בארגון. עם למעלה מ- 25 שנות ניסיון, פתרונות התוכנה של סינריון פועלים בלמעלה מ-7,000 ארגונים בישראל ובעולם ומשרתים למעלה מ- 5,000,000 עובדים. הפתרונות של סינריון, המותקנים בארגונים בכל מגזרי המשק ובכל סדרי הגודל, תומכים בניהול שלבי מחזור חיי העובד בארגון, כולל ניהול מערך העובדים וחישוב שכר, ניהול גיוס עובדים וניהול הכישורים והכישרונות בארגון.

 

מוצרי התוכנה של סינריון קיבלו הכרה בינלאומית והם פועלים אצל לקוחות ברחבי העולם. סינריון הינה הספק הפרטי הגדול ביותר בקנדה של פתרונות לניהול מערך עובדים לשוק הבינוני. סינריון היא הנציגה הבלעדית בישראל של חברת Lumesse, מהמובילות בעולם בפתרונות Talent Management. החברה מעסיקה כ- 160 עובדים בישראל ו- 50 עובדים בחברת הבת שלה בקנדה. בנוסף, סינריון פועלת באמצעות רשת מפיצים במקומות רבים בעולם.

 

למידע נוסף : http://www.synerionh cm.com

 

 קישורים רלבנטים באתר:

מנהיגים ברשת

www.leadersnet.co.il

leaders@leadersnet.co.il

© כל הזכויות שמורות ל"מנהיגים ברשת" אפריל 2013. החומר מותר לשימוש אישי בלבד. אין לעשות בחומר שימוש מסחרי/עסקי ו/או להפיצו בכל דרך שהיא (להוציא באמצעות יצירת קישור למאמר ספציפי  ולעמוד הבית במקביל) מבלי לקבל רשות מפורשת בכתב מהנהלת האתר

יכול לעניין..

שביעות הרצון ממקום העבודה גבוהה יותר בקרב עובדים העוברים תהליכי הערכה

  סקר שערכה חברת המחקר גיאוקרטוגרפיה עבור סינריון מערכות, לשעבר לביא טיימטק, העלה:  קיים קשר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *