ראשי » ניהול המשאב האנושי » גיוס מיון והערכת עובדים » רמת שירות נמוכה של חברות ההשמה בארץ ביחס לעולם המערבי

רמת שירות נמוכה של חברות ההשמה בארץ ביחס לעולם המערבי

הרחבה לכתבת משאבים, גיליון 138, 1 דצמבר 1998

 

נחמה קרפול, מנכ"ל חברת ההשמה "משאבי אנוש" המתמחה בהשמת מנכ"לים ומנהלים בדרג ביניים, וטוענת כי רמת השירות של חברות ההשמה בארץ, לרבות החברות להשמת מנהלים ובכירים, נמוכה מאוד , יחסית לעולם המערבי, בשל הנוהג של חברות המחפשות עובד, לפנות בבת-אחת לכמה חברות השמה ולשלם לפי הצלחה.

 

לדבריה, מצב זה, גורם לתחרות חריפה בין חברות ההשמה על איוש המשרות, כדי לזכות בתשלום. כתוצאה מכך, לעיתים קרובות, ותוך פגיעה ברמת המיון, הן ממהרות לשלוח מועמדים ומשתדלות לשלוח כמה שיותר, בתקווה שאחד מהם אולי יתאים ויתקבל. לטענת קרפול, בארה"ב ובאירופה חברה רצינית המחפשת עובד אינה מעלה על דעתה לפנות לכמה חברות השמה. בנוסף לכך מציינת קרפול שיטת התשלום שם שונה, כאשר שליש משכר הטרחה משולם מראש, שליש עם הצגת המועמדים ושליש עם איוש המשרה. בשל כך, אומרת קרפול רמת השירות שמקבלות החברות המחפשות עובד במערב, הרבה יותר גבוהה מהמקובל בישראל.

 

קרפול מתארת בהרחבה בכתבה את התהליך הארוך והמדוקדק של איתור עובדים בחו"ל – תהליך בו יש שיתוף פעולה מלא בין חברת ההשמה והחברה השוכרת את שירותיה. לדבריה, בחו"ל מתקיים התהליך ללא לחץ של זמן, כאשר חברת ההשמה לוקחת על עצמה אחריות מלאה והיא תמשיך לחפש גם לאחר איוש המשרה ועד למציאת העובד האופטימלי. לעומת זאת בארץ, טוענת קרפול,"אם חברת ההשמה איתרה מועמדים זה בסדר ואם לא, אז לא קרה כלום".

 

לדברי קרפול בעוד ובחו"ל חברת ההשמה הנה למעשה כמו "חברת הבית" של החברה השוכרת את שירותיה, כאשר היא מכירה הלקוח שלה, את התרבות הארגונית שלו ואת דרך מחשבתו, הרי שבארץ בדרך כלל לא מתקיימים תנאים אלו ומועמדים אף מופנים בידי חברת ההשמה מבלי ליידעם מראש ותוך פגיעה חמורה באתיקה המקצועית.

 

קישורים רלבנטים באתר:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

יכול לעניין..

ethosia-logo

כשעולם ה-Big Data פוגש את עולם הגיוס

  ידיעה לעיתונות 18.06.2014 כלים טכנולוגיים הסורקים את הרשת ומנתחים כמויות ענק של מידע הופכים ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *