מתוך knowledge technologies מבית M.P-Yaad
גיליון מס' 14 ינואר 2002
כאשר אנו מנסים ל"מדוד" (אם זו אכן המילה הנכונה..) ידידותיות של יחידת הדרכה ממוחשבת (WBT) כלשהי, כחלק מאמות המידה הנבדקות אנו בודקים את הצל"ם – "צעדים להפעלה מיידית".
הצל"ם הוא שיטת מדידה ייחודית, בה סופרים את מס' הצעדים שהלומד צריך לבצע עד להתחלת הלמידה, או עד לביצוע כל פעולה אחרת בשלב שבו הוא כבר התחיל את הלמידה (לדוגמה: אם ברצונו לעבור לנושא אחר ביחידה).
לדוגמה: בלמידה סינכרונית טיפוסית נדרש היום הלומד ל 4 עד 6 צעדים עד לאקט הלמידה: קביעת מועד ללמידה בלוח הזמנים, הורדת תכני הלימוד טרם המועד המתוכנן, התחברות לאינטרנט, יצירת קשר עם הקמפוס (או המרצה), בדיקה טכנית לתקינות הקשר וכיו"ב. בלמידה אסינכרונית, הצל"ם נמוך יותר ותלוי בסוג הטכנולוגיה, אך הוא עומד בממוצע על 2-3: כניסה לקמפוס, לחיצה על נושא השיעור..
אנו משתמשים בצל"ם לא רק כדרך למדידת קלות ההפעלה של יחידת הלמידה, אלא גם כדרך למדידת האינטגרציה של יחידות WBT עם המערכות הסובבות להן (מערכות ניהול הדרכה, פורטל ארגוני, אתר האינטרנט של החברה ועוד). השאיפה היא תמיד לצל"ם נמוך, או אם נתאר זאת באופן מטאפורי יותר: קלות ההפעלה של יחידות ה-WBT, הן אסינכרוניות והן סינכרוניות צריכה להיות כקלות היצירה של שיחת טלפון או טבעית כהליכה לחדר הישיבות?.
מנהיגים ברשת |
www.leadersnet.co.il |
leaders@leadersnet.co.il |
© כל הזכויות שמורות ל"מנהיגים ברשת" מאי 2002. החומר מותר לשימוש אישי בלבד. אין לעשות בחומר שימוש מסחרי/עסקי ו/או להפיצו בכל דרך שהיא (להוציא באמצעות יצירת קישור למאמר ספציפי ולעמוד הבית במקביל) מבלי לקבל רשות מפורשת בכתב מהנהלת האתר |