עבודת צוותים וארגונים וירטואליים

הרחבה לכתבת משאבים, גיליון 167, 30 יוני, 1999

 

הטכנולוגיה הממוחשבת המתפתחת והולכת, מאפשרת תופעה הולכת ומתרחבת של עבודת צוותים וירטואליים, ואף ארגונים וירטואליים, שאנשיהם עושים עבודה משותפת ממושכת תוך ריחוק גיאוגרפי. ד"ר אורי בן נשר, מנהל "המכון ללימודי ניהול מצבי חירום, אסון ומשבר", מספר על כמה עבודות כאלה, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים כמו מחשבים נישאים, תוכנות שונות, טלפוניה לסוגיה, שיחות ועידה טל-וידאו ועוד. (המכון, אגב, מסייע לארגונים להתמודד מול קשיים אמיתיים וחששות מהצפוי בעתיד).

למשל, מיזם שהזמינה עירית אריאל להתמודדות במצבי חירום ואסון, כמו פיגוע המוני, סיוע לחברה הנותנת שירות ציבורי בסיסי, וחוששת מקריסה כלכלית בשל התחרות מול חברות אחרות, וכן מפעל תעשייתי החושש כי המוצר שלו לא יתאים בעתיד. חברי הצוות השתמשו באמצעים הטכנולוגיים להחליף מידע ורעיונות, לשוחח בכתב, לשפר את החומר בתהליך מחזורי ביניהם, לערב את הלקוח שהעלה רעיונות וביקש שינויים שונים. רק לאחר הכנה וגיבוש המיזם, התקיים מפגש ראשון בין חברי הצוות ללקוח.

הסיוע לחברה שחששה מקריסה כלכלית נעשה בצורה דומה, על-ידי קבוצת מומחים בתחומים הרלוונטיים ללקוח, כמו יועץ ארגוני, פסיכולוג, איש שיווק ואיש כספים, כולם פזורים במקומות שונים. העבודה כללה גם שיחות וידאו, בהן המשתתפים יכולים לראות על מסך המחשב זה את זה, תוך כדי ניהול שיחה ועבודה על הקבצים. ד"ר בן נשר מציין, כי הטכנולוגיה מאפשרת ומקלה על בחירת הצוות המתאים ביותר למתן תשובה טובה ללקוח, כיוון שלריחוק הפיזי אין חשיבות.

"אתה יכול לעבוד עם האנשים המתאימים ביותר לפרוייקט מסוים, גם אם הם יושבים בארץ אחרת, ולהכניס אפילו את הלקוח בתוך הקבוצה הזו, בלי להיות אצלו, אלא רק לקבל ממנו רפרנטים, חומרים, ציפיות וכו', לבנות את התשובה, ולפגוש בפעם הראשונה את האנשים בזמן ביצוע הפעולה אצל הלקוח, כשהם כבר מוכנים".

 

קישורים רלבנטים באתר:

מנהיגים ברשת

www.leadersnet.co.il

leaders@leadersnet.co.il

© כל הזכויות שמורות ל"מנהיגים ברשת" מאי 2002. החומר מותר לשימוש אישי בלבד. אין לעשות בחומר שימוש מסחרי/עסקי ו/או להפיצו בכל דרך שהיא (להוציא באמצעות יצירת קישור למאמר ספציפי  ולעמוד הבית במקביל) מבלי לקבל רשות מפורשת בכתב מהנהלת האתר

 

 

 

יכול לעניין..

פרוק בעיות מעגליות

הרחבה לכתבת משאבים, גיליון 206,  5 באפריל 2000   בעיה מעגלית היא בעיה חוזרת ומטרידה, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *