ראשי » ניהול ה-business » חדשות ניהול ה-Business » מדד אמון הצרכנים ינואר 2011 – באדיבות גלובס מחקרים

מדד אמון הצרכנים ינואר 2011 – באדיבות גלובס מחקרים

rtf5805112540_202897865

מאת: אבי טמקין, 'גלובס מחקרים'

 

לפני מצרים: מדד אמון הצרכנים בישראל תיקן מעלה בינואר

נתוני המדד נאספו כמה ימים לפני המשבר החריף במצרים ■ מדד ינואר עלה ב-6.8 נקודות ל-89.2 נקודות, לאחר ירידות של 5.3 נקודות בדצמבר 2010 ושל 5.5 נקודות בנובמבר

 

מדד אמון הצרכנים של גלובס, בשיתוף PwC Israel, עלה בינואר ב-6.8 נקודות ל-89.2 נקודות, לאחר ירידות של 5.3 נקודות בדצמבר 2010 ושל 5.5 נקודות בנובמבר 2010. העלייה במדד ינואר מהווה מעין תיקון לירידות החדות למדי אשר נרשמו ברבעון האחרון של 2010 ככל הנראה על רקע עדכון הציפיות של הצרכנים לגבי עתיד המשק.

 

 יודגש כי נתוני המדד נאספו כמה ימים לפני המשבר החריף במצרים כך שרק בפברואר ניתן יהיה לאמוד את ההשפעה של האירועים מדרום. קרוב לוודאי כי הם יובילו להרעה בתחושת הביטחון של הצרכנים.

מדד אמון הצרכנים מתבסס על שלושה רכיבים אשר מיוצגים באמצעות שלוש שאלות אשר מופיעות בסקר השוטף של המדד אותו עורך מכון סמית עבור גלובס מחקרים:

**  מה מצב המשק? (הערכות)

**  מה יהיה מצב המשק בעוד חצי שנה? (ציפיות)

**  מה יהיה מצבך הכלכלי האישי בעוד חצי שנה? (ציפיות)

 

 

לשם ניתוח הנתונים אנו מחשבים לגבי כל שאלה את "המאזן נטו של הערכה חיובית", כלומר משיבים אשר ענו שהמצב טוב/יהיה טוב בעוד חצי שנה, פחות משיבים אשר ענו שהמצב רע/יהיה רע יותר בעוד חצי שנה.

 

הנתון השוטף של המאזן נטו של השאלה לגבי מצב המשק בהווה רשם בינואר ירידה של 0.6 נקודות אחוז (נ"א) למינוס 23.1 נ"א, לאחר עליה של 1.1 נ"א בדצמבר וירידה של 6.7 נ"א בנובמבר.

 

 

 

הנתון השוטף של המאזן נטו של השאלה לגבי מצב המשק בעוד חצי שנה רשם בינואר 2011 זינוק של 14.2 נ"א למינוס 7.5 נ"א. בכך נמחקו הירידות אשר נרשמו ברכיב זה בחודשיים האחרונים של 2010 – 8.2 נ"א בדצמבר ו-6.3 נ"א בנובמבר. למעשה המאזן נטו חזר לרמתו באוקטובר 2010.

 

המאזן נטו של ציפיות הצרכנים לגבי המצב הכלכלי האישי שלהם בעוד חצי שנה ממשיך להיות חיובי, וגם הוא רשם עלייה משמעותית בינואר. הנתון השוטף של רכיב זה עלה בחודש שעבר ב-6.9 נ"א, לרמה של 12.7 נ"א, לאחר ירידות של 8.7 נ"א בדצמבר ו-3.6 נ"א בנובמבר. 

שיעור הנכונות לרכישת מוצרים בני-קיימא ירד בינואר ב-0.2 נ"א ל-26.6% מכלל המשיבים. זאת לאחר ירידות של 0.5 נ"א בדצמבר ו-1.7 נ"א בנובמבר. מדובר, אמנם, בתנודות קטנות בשיעור הנכונות בחודשים האחרונים, אך בכל מקרה שיעור כוונות הרכישה נמוך ביחס ל"רף" של 30% אשר נרשם בסוף 2009 וראשית 2010.

 

 

 

 

 


 

 

 

מחקר שנערך במחלקת המחקר של בנק ישראל העלה, כי מדד אמון הצרכנים של גלובס מחקרים יכול לחזות רבעון אחד עד שני רבעונים את ההתפתחויות בצריכה הפרטית, תוך הוספת מידע על הצפוי בעתיד הקרוב, מעבר למה שניתן ללמוד ממשתנים אחרים במשק.

 

 

קישורים רלבנטים באתר:

יכול לעניין..

ethosia-logo

אתוסיה: מחקר שוק במקצועות התוכנה, אוגוסט 2013: המהנדסים בראש סולם השכר, הרבה לפני כולם

ידיעה לעיתונות מנתונים עדכניים שאספה חטיבת המחקר של אתוסיה, מרוויחים המהנדסים בממוצע עד 40% יותר ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *