תהליך המעודד צמיחה אישית ומודעות עצמית של המנהל ומעורר מוטיבציה לשינוי בדפוסים קיימים ולהעלאת רף הביצועים של המנהל.
התהליך הוא הדרגתי ומתבטא בשינויים בדפוסי תגובה ופעולה ובמודעות מוגברת לתהליכים בלתי מודעים המתרחשים הן אצל המנהל והן בדינמיקות בינו לבין הכפופים לו ובינו לאחרים בתוך הארגון ומחוצה לו. מטרת התהליך – תגבור מיומנויות ניהול ומנהיגות לצורך שיפור האפקטיביות ארגונית והעיסקית.
התהליך מונחה ע"י יעוץ אישי לאורך תקופת זמן מוגדרת מראש. במהלך היעוץ לומד המנהל לאמץ התנהגויות חדשות במצבי ניהול שונים, דבר המאפשר לו השגת מטרות באופן יעיל יותר.
התנהגויות אלו מתחזקות תוך כדי התהליך ונעשות מרכיב טיבעי בסגנון הניהול שלו.
תהליך הליווי מתאם לצרכים היחודיים של כל מנהל ונעשה מיפוי של דרישות ארגוניות איתן הוא נדרש להתמודד. יכולות אישיות ושאיפות התפתחותיות ומיומנויות הנדרשות מהמנהל מהוות את הבסיס לתכנית היעוץ והליווי הנקבעת במשותף.
מבוסס על הגדרה מאת חיים נבון.
מאמרים בנושא: המנהל כחונך
מאמרים בנושא: פיתוח מנהלים
יכול לעניין..
מצוינות/הצטיינות excellence
חתירה מתמשכת למימוש הפוטנציאל האישי והארגוני תוך הצבת רף עולה של סטנדרטים וציפיות עצמיות מחד …