ראשי » ניהול ה-business » מיתוג » טיפוח תדמית הארגון

טיפוח תדמית הארגון

הרחבה לכתבת משאבים, גיליון 266, 27 ביוני 2001

לחץ לקבלת מידע נוסף

 

טיפוח וליטוש התדמית האישית של עובדים ומנהלים, מעלים את רמת ההזדהות עם הארגון, מגבירים מצוינות אישית וארגונית ויוצרים תדמית מקצועית אמינה, אומרת תמי לנצוט-ליבוביץ', מנכ"ל "המכון הישראלי לנימוסים, הליכות ותקשורת שיווקית", שפעילותה היא בתחום התרבות העסקית.

היום חשובה לא רק איכות המוצר, אלא גם תדמית המוצר והעסק בשוק ובעיני הלקוחות, מה שנקרא ה'מותג'. את זה יוצרים, בין היתר, על-ידי העלאת רמת ההזדהות של העובדים עם העסק והארגון. רמת ההזדהות, גאוות היחידה וגאווה במוצר, מונחלים טוב יותר בסביבת עבודה נעימה יותר, ובאיכות חיים טובה יותר.

פעולת ההתערבות, להשגת מצוינות אישית וארגונית, נעשית בשלושה מישורים: 

  1. ההתרשמות מהעובד – שיפור הופעתו החיצונית, ליטוש התדמית האישית. התדמית נבנית גם ממה שמרגיש וחושב אדם על עצמו, ולכן צריך ליצור אצל העובדים מודעות לטיפוח הבריאות, שיפור התזונה ופעילות גופנית, נוסף, כמובן, לטיפוח ההופעה החיצונית.
  2. שיפור התקשורת במקום העבודה – תקשורת מילולית ובלתי מילולית, בין העובדים לבין עצמם, בין עובדים ללקוחות, ובין מנהלים לעובדים.
  3. שיפור התנהגויות – עולם העסקים הוא כפר גלובלי, ועובדים ומנהלים צריכים לאמץ נימוסים ונוהגים המקובלים בתרבות העסקית הבינלאומית, בכל הנוגע, לרמת הדיוק, לאמינות בדברים הנאמרים ובהבטחות, לדעת מהו שימוש נכון בדואר אלקטרוני (הודעות קצרות, תכליתיות) וכדומה.

 

 

 

 

פעולות האבחון נעשות ע"י התנסות אנונימית כלקוחה של הארגון בפנייה טלפונית או בדלפק הקבלה, תצפיות על תחנות העבודה וסיורים ובדיקות להכרת רמת הרווחה ואיכות החיים בארגון.

לאחר מכן, הדרכה ולמידה במסגרת סדנאות, שבהן נדונים היבטים שנצפו, נלמדים כלים ונערכות סימולציות לשיפור היכולת האישית והקבוצתית במישורים השונים.

"אני מגיעה ללב לבם של יחסי האנוש בארגון, לתדמית הארגון בעיני עובדיו. אני לא באה במקום יועץ ארגוני, לא נוגעת בקטע המקצועי של העסק, אלא משלימה פן נוסף, שנוגע בתרבות העסקית". לנצוט ליבוביץ' גם עוקבת, לאחר ההדרכה, אחר מידת ההטמעה של החומר שנלמד.

 

 קישורים רלבנטים באתר:

מנהיגים ברשת

www.leadersnet.co.il

leaders@leadersnet.co.il

© כל הזכויות שמורות ל"מנהיגים ברשת" מאי 2002. החומר מותר לשימוש אישי בלבד. אין לעשות בחומר שימוש מסחרי/עסקי ו/או להפיצו בכל דרך שהיא (להוציא באמצעות יצירת קישור למאמר ספציפי  ולעמוד הבית במקביל) מבלי לקבל רשות מפורשת בכתב מהנהלת האתר

 

יכול לעניין..

מותגים לטווח קצר – חלק שני – Think Short

Think Short – Part 2  Short-Term Brands Revolutionize Branding מאת: ד"ר דן הרמן In recent ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *