ראשי » ניהול המשאב האנושי » גיוס מיון והערכת עובדים » חיפוש עבודה קריאטיבי בעולם העסקי החדש

חיפוש עבודה קריאטיבי בעולם העסקי החדש

מאת: נעמי גולדברג – מנהלת חב' טופ-פיק למיון והשמת עובדים.

 

מבוא:

האקלים התעסוקתי השתנה מאד בשנתיים האחרונות. מקובל לדבר על "בועת ההייטק שהתפוצצה", אך התופעה אינה קיימת רק בהייטק.  משוק של עובדים הפכנו לשוק של מעסיקים, והדבר מורגש בעיקר אצל מחפשי-העבודה.  אנשים שבשלוש השנים האחרונות לא חיפשו עבודה, ונפלטים היום למעגל מחפשי העבודה – נתקלים במציאות שונה, וככל שיפנימו זאת מהר יותר, יוכלו להימנע מתיסכולים מיותרים.  מציאות זו אינה מתבטאת רק ביחס מספרי שונה במובהק (פחות משרות פנויות ויותר מועמדים על כל תפקיד), אלא בשינוי תפיסה של כל הכוחות המשחקים תפקיד בשוק העסקי החדש, ובמיוחד אצל הארגונים המעסיקים והחברות המספקות להם שירותי גיוס.

 

דרכים לחיפוש עבודה קריאטיבי

  • קודם כל, בראש. אם פוטרתם, לפני הכל, קחו "פסק זמן" כדי לעכל את מה שקרה ולהתאבל (כן, להתאבל!) על מקום העבודה.  אחרי השלב הזה קל יותר, יחסית, לאסוף את הכוחות הדרושים להפגין בראיונות עבודה אנרגיות ובטחון עצמי שיסייעו לכם למכור את עצמכם בראיונות עבודה ולעשותכם אטרקטיביים לארגון.                                                                                           ולקראת הראיונות, הפנימו את העובדה שהתאמה מקצועית כבר אינה מספיקה.  בודקים אתכם בצורה יותר דקדקנית מאי-פעם, הרבה פעמים אין מתפשרים על דרישות ומוכנים לחכות חודשים ארוכים עד שיימצא המועמד המתאים, התאמתכם האישיותית לצוות ולארגון נבחנת מכל הכיוונים, וגם השכר אינו מה שהיה.

 

  • חיפוש עבודה דרך חברות השמה. גם פה חלו שינויים:  חברות ההשמה השורדות היום הן אלה שהשכילו להתאים את עצמן לשוק העסקי החדש. חלקן פועלות כשלוחה חיצונית של מח' משאבי אנוש בארגון, והאינטרס שלהן לעמוד בדרישות הקפדניות של הלקוח (הארגון המגייס – והמשלם!) חזק יותר מהאינטרס "לדחוף אותך".  גם בחברות ההשמה שבעבר הפנו מועמדים לאחר ראיון קצר (לפעמים רק טלפוני), המיון והאבחון כיום הרבה יותר מדוקדקים.  לכן, חשוב מאד:  בראיון בחב' ההשמה הקפידו על כל הכללים עליהם הייתם שומרים ב"ראיון האמיתי".

 

  • רישות (NETWORKING) – הסטטיסטיקה מוכיחה כי רוב המחפשים שמצאו עבודה בעולם העסקי החדש עשו זאת ע"י קשרים אישיים! דברו עם כמה שיותר אנשים, ייזמו פניות דרך מכרים לאנשי-מפתח בארגונים, והעבירו קורות-חיים לחברים.  עם זאת,  גם בפניה אל קרובי משפחה וחברים,  ובודאי כשפונים אל מעגל מרוחק יותר – עדיף להציג את הנושא בליווי פניה "אני מחפש להתייעץ אתך מה תהיה הדרך הטובה ביותר…" מאשר "עזור לי למצוא עבודה".

 

  • האינטרנט מציע אפשרויות למציאת עבודה, והאתרים הרלבנטיים מוכרים לרוב האנשים. דרך יצירתית, ומנוצלת פחות, היא מיפוי שיטתי של חברות רצויות וכניסה לאתרי האינטרנט שלהן כדי לסרוק את המשרות המוצעות באתרים עצמם.  הדבר דומה למעקב אחרי מודעות בעיתונים, אלא שחברות רבות מעדיפות לפרסם תפקידים באתרי הבית שלהן על פני פרסום יקר בעיתון.

 

  • לאחרונה יותר ויותר מחפשי-עבודה נוקטים בשיטה של פניה יזומה לחברות.

גם כאן, העקרון הוא של מיפוי:  ערכו רשימה של החברות המעניינות אתכם שיש בהן סיכוי גבוה לתפקיד מתאים עבורכם, נסחו מכתב לוואי שקשה יהיה להתעלם ממנו, ושלחו אותו בצירוף קורות-חיים רהוטים ואטרקטיביים אל האחראי/ת על הגיוס בארגון.  לפעמים זה מצליח.

 

קישורים רלבנטים באתר:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

יכול לעניין..

ethosia-logo

כשעולם ה-Big Data פוגש את עולם הגיוס

  ידיעה לעיתונות 18.06.2014 כלים טכנולוגיים הסורקים את הרשת ומנתחים כמויות ענק של מידע הופכים ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *