ראשי » ניהול ה-business » מיתוג » זהות תאגידית על ידי מיתוג

זהות תאגידית על ידי מיתוג

הרחבה לכתבת משאבים, גיליון 260, 9 במאי2001

לחץ לקבלת מידע נוסף

 

 

מיתוג (branding) מרחיב את תפיסת המוצר הן בעיני הארגון והן בציבור, לתפיסה הכוללת את כל המסרים המשודרים גם ברמה הערכית והסמלית, מבהיר דוד אבני, מנכ"ל "ויויד מערכות ניהול",

בניית מיתוג לארגון ולמוצריו יוצרת לארגון 'זהות תאגידית' וניתן לומר גם להיפך – זהות תאגידית יוצרת מיתוג למוצרי הארגון. אחד מפירותיו של יישום זה הוא הגברת הזדהות העובדים עם הארגון. לכל ארגון כמה צרכים קיומיים בסיסיים במסגרת העולם העסקי והתחרותי שבו הוא פועל, אך בנוסף להם הוא יכול לפתח בתוכו פעילויות ונורמות שנובעות מערכים שאותם הוא הקנה למנהליו ועובדיו.

אבני, בשיתוף חברת "ניאו גרופ" מיישמים בארגון תהליך של פיתוח וגיבוש זהות תאגידית. באמצעות סדנאות למנהלי החברה בדרגים השונים ולממלאי תפקידים בכירים בה. בסדנאות דנים בנושאים כגון: ערכים ורעיונות בגישתה של החברה, כיווני פנייתה לציבור, פיתוח מסגרת סמלים ממשיים לגישת החברה – לוגו, סיסמה וכו'.

פיתוח תפיסה של תרבות ארגונית שבה משליכים את מרכיבי אישיותם, תכונותיהם וערכם המוסף של המנהלים – על הארגון עצמו. כלומר, כאילו מאנישים את הארגון על פי מנהליו: לייחס לארגון את תכונותיהם ה'נעלות' של מנהליו. בדרך זו, מגבירים את הזדהות העובדים עם הארגון. למשל, אם זו חברת סטארט-אפ שאחד ממנהליה הוא אדם נמרץ, רעיונאי וניחן בכושר המצאה, מפתחים זאת גם כדימוי עצמי של החברה.

הארגון שנעשית בו פעולת ייעוץ זו, מודרך איך לא לסטות מערכי המיתוג שלו, כי אם יסטה מדרך זו, יאבד את הכיוון הנכון שלו. חברה שלובשת זהות מותגית ותאגידית, אומר אבני, מקבלת 'צבע פריחה' חדש, עובדיה מרגישים שייכים לארגון שיש לו זהות חיובית וערכים מוגדרים, ומתפתח תהליך של גילוי איכויות עצמיות נוספות בקרב החברה ועובדיה.

 

 קישורים רלבנטים באתר:

מנהיגים ברשת

www.leadersnet.co.il

leaders@leadersnet.co.il

© כל הזכויות שמורות ל"מנהיגים ברשת" מאי 2002. החומר מותר לשימוש אישי בלבד. אין לעשות בחומר שימוש מסחרי/עסקי ו/או להפיצו בכל דרך שהיא (להוציא באמצעות יצירת קישור למאמר ספציפי  ולעמוד הבית במקביל) מבלי לקבל רשות מפורשת בכתב מהנהלת האתר

 

יכול לעניין..

מותגים לטווח קצר – חלק שני – Think Short

Think Short – Part 2  Short-Term Brands Revolutionize Branding מאת: ד"ר דן הרמן In recent ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *