התאמת השוק למשבר: מחפשי עבודה, מעסיקים, בכירים

הרחבה לכתבת משאבים, גיליון 263, 6 ביוני 2001

 

המשכורות של עובדים המתקבלים היום לעבודה בהיי טק, נמוכות ב- 30 – 40 אחוז מהמשכורות לפני המשבר, אומר יעקב בינט, מנכ"ל חברת ההשמה "משוב 2000 איוש בכירים". מהנדס תוכנה, למשל, יכול היה לקבל לפני המשבר משכורת שבין 20 ל- 30 אלף ש"ח, אבל היום הוא מוכן להתפשר על הרבה פחות.

קיימת ירידה של כ- 50 אחוז בבקשות להשמת עובדים בכירים בכלל, ובהיי טק אפילו ירידה של עד 70 אחוז, אומר בינט, "אך חשוב להדגיש כי הירידה אינה רק בבכירים בהיי טק, אלא גם בבכירים לתעשיה, למסחר ולשירותים. פחות בקשות להשמת חשבים, מנהלי רכש, מנהלים בתחום המסחר ועוד".

התנהגות השחקנים בשוק הזה השתנתה:

מחפשי העבודה – מוכנים להתפשרות על השכר ועל התנאים הנלווים.

מעסיקים – מפעילים לחץ כדי לקבל תנאים נוחים יותר בחברת ההשמה. כגון הורדת מחירי עמלות ההשמה ולדחיית מועדי התשלומים.

מנהלים בכירים – לרוב אין הורדה בשכר, כי אין עודף במנהלים טובים. מי שצריך מנהל טוב, ימשיך לשלם שכר בגובה שהיה מקובל עד למשבר. מנהל טוב, צריך לציין, אינו מושג מוחלט, אלא מנהל שמתאים לתפקיד ולארגון המסוים. הוא יכול להיות מנהל טוב לחברה אחת, ולא טוב לחברה אחרת.

ארגונים רבים מנסים לקצץ ולחסוך, בהורדה של צ'ופרים למיניהם, כמו סופי שבוע, נסיעות לחו"ל שלא במחלקת עסקים, הפסקת כיבודים כמו עיתון וארוחת בוקר, דברים שבעבר ניתנו בקלות.

ישנן חברות שצעדים כאלו חוסכים להן כסף רב, אך גם ישנן חברות שאין להן בעיה להמשיך ולחלק הטבות כאלה לבכיריהן. אבל כיוון שהשוק כולו מהדק חגורה, גם חברות יציבות מהדקות. אלה כללי המשחק שנוצרו במצב החדש, ועדיין לא ניתן לראות מתי יתהפך הגלגל בחזרה.

 

קישורים רלבנטים באתר:

יכול לעניין..

הילה פורת

התיישנות חופשה שנתית

  מאת: הילה פורת, עו"ד * סעיף 31 לחוק חופשה שנתית, התשי"א-1951 (להלן – החוק), …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *