המדריך המקוצר לשיווק ב SMS

מאת: שרון ושלר, מנהל מכירות, חברת  Tethys(תטיס תקשורת בע"מ)

 

הקדמה – מה הוא  SMS ?

SMS  הם ראשי התיבות של Short Message Service והכוונה היא להעברת הודעות טקסט קצרות למכשיר טלפון סלולארי. כיום SMS נמצא בשימוש גבוה ביותר ע"י צרכנים, אך אימוצו ע"י המגזר העסקי ושילובו באסטרטגיית השווק עדיין בשלבים מוקדמים. אולם כשעוד ועוד ארגונים בינוניים וגדולים ואף עסקים קטנים מגלים את היתרונות הגלומים ב SMS ,הם משתמשים בו כמדיה חדשה כחלק מאסטרטגיית השווק שלהם. הסיבה לשימוש ההולך וגובר ב SMS במגזר העסקי היא ברורה – SMS הינו כלי יעיל ביותר בשיקולי עלות- תועלת ומספק מהירות תגובה גבוהה ביותר – עובדה העוזרת לרכוש לקוחות חדשים במהירות, לשמור על קשר עם לקוחות קיימים, למכור או לקדם מכירה של מוצרים קיימים / חדשים ולשמור על נאמנות של הלקוח וחיזוק המיצוב. מאחר ול- SMS יש מאפיין אישי יותר, שלא כמו דואר אלקטרוני למשל, אנו חייבים להבטיח שמדיה זו תזכה בכבוד ושיקול הדעת המירביים ושלא ייעשו הטעויות שנעשות עד היום עם דואר אלקטרוני. 

מאגרי מידע של לקוחות

היתרון המשמעותי בשימוש ב SMS ככלי לשיווק הוא שכמעט לכל לקוח עסקי קיים מאגר מידע אותו הוא מנהל על לקוחותיו הכולל פרטים רבים על כל לקוח. ברוב המקרים קיים מספר הטלפון הסלולארי של הלקוח כאמצעי התקשרות מיידי ומועדף. מסקנה ברורה ומיידית היא כי על כל ארגון או עסק בינוני וקטן לוודא שבמערכת ניהול הלקוחות שלו נאספים מספרי הטלפון הסלולארי של הלקוחות כשדה מנדטורי, זוהי פעולה קצרה שברובה כבר נעשית ,אשר תוכח כאפקטיבית ביותר בעתיד הקרוב.

כללי הזהב למשווקים ומפרסמים

Permission Based Marketing Only– שלח SMS ללקוח לאחר שעיצבת מסר אישי המספק ללקוחות את מה שהם רוצים. דואר אלקטרוני הוא אישי, SMS הוא אישי הרבה יותר ! למרות שדואר אלקטרוני מגיע ישירות ללקוח, זול, נוח ומהיר יחסית –  כאן  גם נגמרת הזהות ביניהם.  לטלפונים סלולארים אין עדיין מנגנון לסינון דואר זבל, מה שהופך את חסימת קבלת ההודעות ע"י המקבל לבלתי אפשרית, גם כשידועה להם זהות השולח ומחיקת ההודעה הינו תהליך ארוך יותר ממחיקת דואר אלקטרוני.

עובדות אילו הופכות את הלקוחות מקבלי ההודעות לרגישים יותר לגבי הודעות SMS לא רצויות ואנו ממליצים בחום לכל מי שעוסק בשווק ב SMS לגלות רגישות מירבית בטקטיקת השימוש במדיה זו. מסלול הזהב לשמירה על פרטיותם של לקוחותיך והסכמתם לקבל מסרים בצורה סדירה מחד ומיצוי פונציאל המדיה מאידך כולל כמה כללים פשוטים:

  1. הצע ללקוחותיך הקיימים והחדשים תמריץ להסכים להכלל המאגר ה SMS ללקוחות של הפירמה.
  2. הבטח שערכה של האינפורמציה שתועבר ללקוחות יעלה ככל שיתקבלו יותר הודעות.
  3. העלה את התמרוץ ללקוחות בצורה עקבית ככל שיסכימו לקבל יותר הודעות SMS ממך.
  4. הפוך את הסכמתם של האחרונים לכלי ליצירת הכנסות גדלות לפירמה ושירות טוב יותר ללקוחות כאחד.

מדידה

היכולת למדוד את הצלחתו של קמפיין היא קריטית, לשם כך קיימים מספר כללים:

  • קבע יעדים – מה אתה רוצה להשיג בקמפיין ה SMS?
  • קבע קריטריונים למדידה – מכירות, תגובות, שיחות נכנסות וכדומה.
  • קבע בסיס השוואתי – איך תשווה את ההצלחה לקמפיין דומה, מתחרים…

דרך אפקטיבית למעקב אחרי התגובות בקמפיין SMS היא לשתול קוד כלשהוא בתוך ההודעה או איזה שהוא קופון סלולארי הניתן לשימוש ע"י הלקוח.  מערכות ה IVR שיכולות לשמש כסגירת המעגל שהתחיל ה SMS יכולות לייצר הכנסה נוספת שתימדד בשורה הכספית בקמפיין, תגובה ב SMS או דואר אלקטרוני מדידות כמו גם ביקור הלקוח בחנות לבצע קניה בעקבות ה SMS ועוד.

לסיכום

למרות שבשוק מסתובבות טכנולוגיות מתקדמות  עם שמות כמו GPRS , דור שלישי ו WAP , עדיין – SMS היה ונשאר אמצעי תקשורת שכל ארגון או עסק יכולים להשתמש בו מיידית לקשר עם לקוחותיהם. דרך שימוש בגישה ישירה והפעלת השכל הישר אגב כך, יכול כל ארגון לשלב את מדית ה SMS ככלי משמעותי במאגר הנשק השווקי שלו. תטיס תקשורת מספקת קשת רחבה של פתרונות שווקיים מבוססי תוכנה ו SMS ההופכים את השימוש במדיה זו לפשוטים לשימוש לכל משווק ומפרסם.

 

קישורים רלבנטים באתר: 

 

 

 

יכול לעניין..

פרגון למרצדס – ההמשך

  מאת: בני מרגליות *  חלק שני   קיבלתי המון תגובות לפוסט הקודם – פרגון למרצדס . …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *