ראשי » ניהול ה-business » טיפים ניהול ה-Business » הכן מותגך – החודש השני

הכן מותגך – החודש השני

מתוך פורום שיווק – עיתון מקצועי לשיווק, גיליון 569 , 11-4 ביוני 2001

כשירות מיוחד למתמודדים בתחרות הקד"מ העולמית ,GLOBES AWARDS מציע הירחון

 Promo תוכנית אימונים של 90 יום לפיתוח וקדו"מ מותגים

 

 

יום 31 : התחל לגזור

בדוק היכן אתה עומד ביחס לתחרות בקרב הפלח הרוסי, הערבי והחרדי, המהווים ביחד

כ- % 25 מאוכלוסיית המדינה. האם יש מגזרים אחרים שרלוונטיים למוצר שלך?

 

יום 32 : גזור לחתיכות קטנות יותר

הגיע הזמן לבדוק מה המותג שלך 'אומר' למגזרים אלה. פלח את המגזרים לתתי-מגזרים, וערוך מיני-מחקר איכותי, שבו תבחן את הגישה של כל תת-מגזר למותג שלך, את הזדמנויות הצריכה המיוחדות ואת דרישותיו הייחודיות.

 

יום 33 : תודה על כל מה שנתתם

ערוך רשימה של כל מי שיש לו מגע כלשהו עם המותג שלך. כלול גם את סדרני הסחורה, מחלקי הפלאיירים ויצרני האריזה. התקשר לכל אחד מהם ואמור לו תודה.

 

יום 34 : זה זמן הצינור

האם ישנה אסטרטגיה ברורה המנחה את פעילותך בנקודות המכירה? מהו המסר שהצרכנים מקבלים בבואם במגע ישיר עם המוצר? האם הוא תואם את המסר הפרסומי שלך? בדוק את השילוט, המבצעים ואת שירות הלקוחות.

 

יום 35 : לו הייתי רשת

דבר באופן חופשי עם עמיתיך ברשתות השיווק על מטרותיהם – זו אולי תחילתה של תוכנית שת"פ מופלאה.

 

יום 36 : משנה מקום משנה מותג

בדוק את הרלוונטיות שלך לאזורים הגיאוגרפיים השונים שאליהם אתה משווק.

 

יום 37 : לו הייתי צרכן

כדי להבין את הצרכן באמת, עליך לפגוש אותו בשטח. גש לאחת מהחנויות בהן נמכר המותג. עקוב אחרי כמה צרכנים לכל אורך תהליך הקנייה שלהם. נסה גם לשוחח מעט עם הצרכנים. זכור: אין תחליף לפגישה אחד על אחד.

 

יום 38 : שכרך יוצא בהפסדך?

אל תתפתה לקצץ בתקציבי פרסום, גם לא במצבי דוחק. בזמן שאתה חוסך בתקציבים, מישהו נוגס לך בנתח השוק. יעלה לך הרבה הרבה יותר להחזיר אותו.

 

יום 39 : היכן לפרוס את הבאנרים?

אם החלטת ללכת על קמפיין אינטרנטי, אל תפזר באנרים באופן אקראי באתרים שאתה מכיר במקרה. חברות לתכנון מדיה אינטרנטית יוכלו לעזור לך לתכנן את פריסת הבאנרים ולשנות את הפריסה בהתאם לתוצאות בשטח.

 

יום 40 : עד כמה אתה מהמם?

הצרכנים מוצפים בכל יום בעשרות מסרים פרסומיים. כדי לעשות רושם כלשהו, עליך להריץ קמפיין שיהיה שונה משמעותית מכל מה שנראה לפני. תן למשרד הפרסום שלך חופש ואת הזמן הנדרש להמציא עבורך קריאייטיב מהמם.

 

יום 41 : הילחם בעודפי השומן

המסר הפרסומי שלך צריך להיות פשוט ככל האפשר. אל תנסה להעביר מסר של 60 שניות ב-30 שניות, ואל תנסה לדחוף בסופו של הסרטון התדמיתי פרטים על המבצע.

 

יום 42 : והזכיין המאושר הוא…

אתה יכול להרוויח מהענקת זכיינות למסחור לחברות אחרות. כאשר דמות המותג שלך הופכת לצעצוע, הצרכן נחשף אליה כל יום. ביגוד הנושא את שמך מאפשר לצרכנים להביע את זהותם באמצעות המותג, ולהעביר מסר חיובי לחבריהם, שגם הם כנראה חלק מקהל היעד שלך. בחר את שותפיך למסחור כך שיתאימו לערכי המותג שלך.

 

יום 43 : אם באריזה נפלה שלהבת…

האריזה היא אחד הנכסים השיווקיים הגדולים שלך. בדוק האם היא בולטת בעיצובה לעומת יתר האריזות בקטגוריה.

 

יום 44 :יום מיוחד

היום הקדש את מרצך לשיחה עם האנשים היצירתיים ביותר בחברה, במשרדי הפרסום וקידום המכירות, כדי לחשוב יחד על ערוצי הפצה מיוחדים, אריזה מיוחדת, מוצרים חדשים ויוצאי דופן, מבצעים שלא נראו כמותם, וכל אמצעי אחר, קיצוני ככל האפשר, שייבדל אתכם.

 

יום 45 : טפס על קו המגמה

צא לטיול למקומות שבהם קורים הדברים הלוהטים אצל קהל היעד שלך. בקר בחנויות הכי חדשניות, בבוטיקים הלוהטים, ואפילו בדיסקוטקים, אם צריך. רכוש או רשום לעצמך כל דבר שנראה מעניין: צבעים אופייניים, ריחות, מילות סלנג, סגנונות מוזיקה וכדומה. חשוב כיצד ניתן להשתמש באבחנות אלה כדי לשפר את המותג שלך.

 

יום 46 : הדואר האלקטרוני בא היום

למה שלא תפיק עיתון לדואר האלקטרוני? העלויות אינן גבוהות, וזוהי דרך מצוינת לחיזוק הקשר עם הלקוחות, ולשיפור התדמית. אך לעולם אל תשלח דוא"ל ללא רשות. צעד כזה יכול להרוס את הקשר גם עם לקוח נאמן ביותר.

 

יום 47 : מבחן החנות

שאל את אחד ממנהלי החנויות המוכרות את מוצריך, מיהם הלקוחות הכי נאמנים שלו. אם הוא לא נותן תשובה מעמיקה ומפורטת, סימן שאינו משקיע מספיק בלקוחותיו.

 

יום 48 : ותר על תרגילי חיסור

התייעץ עם מומחים ללוגיסטיקה ושאל אותם מה לעשות כדי לדאוג לכך שהמותג שלך לעולם לא יחסר מן המדף.

 

יום 49 : עד הקצה

אל תקצץ בתקציב השילוט לנקודת המכירה.

 

יום 50 : מי שמביט בי מאחור

דאג שהצד האחורי של האריזה יהיה מושך כמו הקדמי.

 

יום 51 : אל תיגע בכשרון

תן למשרד הפרסום ולחברת קידום המכירות לעשות את המשימה שעבורה שילמת להם, ובחן את התוצאה רק בסופה. זאת בהנחה, כמובן, שנתת להם הנחיות ברורות לאיזה כיוון יש ללכת.

 

יום 52 : תן יד לנייד

בדוק את האפשרות לערוך קמפיין באמצעות מכשירים ניידים כמו טלפון סלולרי, פאלם פיילוט או ביפר. בחר, כקהל יעד, בקבוצה שתמיד נמצאת בתנועה, ומתלהבת מטכנולוגיה. שלח הודעת SMS הכוללת מבצע, ובדוק את אחוז התגובה.

 

יום 53 : קופון מוסיף המון?

אם אתה מחלק קופונים, בחן את הביצועים שלהם. האם רמת המימוש עלתה או ירדה מאז השנה שעברה? בדוק את האפשרות להציע חוברות קופונים מפולחות, ולקיים שיתופי פעולה בתחום.

 

יום 54 : גוון בתמריצים

כאשר אתה מעניק מתנות קטנות בעבור הקנייה, נסה לפלח אותן על פי קהל יעד. שינויים במוצר קשה לעשות, ודווקא מתנות מפולחות הן דרך מצוינת להראות לקהלי יעד שונים שהם זוכים להתייחסות מיוחדת מצד החברה.

 

יום 55 : הבט אל האופק

הקפד להתוות אסטרטגיה ורק אחר כך לעבוד על הטקטיקה. אל תבחר מבצע רק בגלל שהוא נראה "מגניב".

 

יום 56 : העבר את המיקוד לקבוצות המיקוד

קבוצות מיקוד שחוזרות על עצמן הן בזבוז זמן. יש להחיות אותן מחדש על ידי כתיבת שאלות חדשות, מציאת קבוצות דמוגרפיות חדשות והוספת גירויים מוחשיים לתהליך התשאול.

 

יום 57 : שש שאלות על קידום מכירות

האם מבצעי קידום המכירות שלך: משתפים את הלקוח? מעבירים מסר לגבי המותג? מבדרים? מוסיפים ערך? יוצרים קשר? פונים לפלחים שונים?

 

יום 58 :הדגם למה אתה מתכוון

ערוך טעימות וחלוקת דוגמיות במקומות לא שגרתי ים, כך שהמוצר שלך יבלוט.חלק דוגמיות בקופות של חניונים, ברחבת קולנוע, במגרשי ספורט ועוד.

 

יום 59 : מישהו מחכה לך ברשת

אינך חייב להיות חברת דוט.קום כדי לערוך מבצע באינטרנט, אתה צריך רק את השותף הנכון. בחר אתר שמתאים לתדמית ולקהל היעד שלך. נסה להתאים את אופי המבצע לאופי הפעילות המתקיימת באתר.

 

יום 60 : הטופ של המו"פ

בקר במעבדת המו"פ שלך או של הספק שלך. רעיונות גאוניים מסתתרים לפעמים מתחת לאף, וצריך מפגש בין מהנדסים ומשווקים כדי להוציא אותם לאוויר העולם.

 

קישורים רלבנטים באתר:

 

 

 

 

 

יכול לעניין..

האם הארגון פועל בצורה אופטימלית להשגת מטרותיו

מתודולוגיה קיברנטית לאבחון וייעול הארגון מאת: עדנה זלמנסון, אורנטק-מערכות ניהוליות בע"מ פורסם לראשונה באוקטובר 2000 ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *