ראשי » ניהול ה-business » טיפים ניהול ה-Business » הכן מותגך- החודש השלישי

הכן מותגך- החודש השלישי

מתוך פורום שיווק – עיתון מקצועי לשיווק, גיליון 572, 26 ביוני 2001

 

כשירות מיוחד למתמודדים בתחרות הקד"מ העולמית GLOBES AWARDS, מציע הירחון Promo תוכנית אימונים של 90 יום לפיתוח וקדו"מ מותגים

 

 

יום 61 : העיקר הוא החוויה

דאג שמסעות הפרסום שלך, המבצעים והצגת המוצר בנקודות המכירה יעניקו לצרכן ערך מוסף וגם חוויה.

 

יום 62 : זו זכות לתת שירות

מהו מצב שירות הלקוחות שלך? כמה זמן וכמה אנשי שירות צריך הלקוח לעבור כדי להגיש תלונה? האם הלקוחות הכבדים שלך מקבלים יחס מיוחד?

 

יום 63: חג שמח!

חגים הם תקופה שבה הלקוחות שלך חווים חוויות רגשיות. זו דרך נהדרת להתחבר אליהם באמצעות מבצעים ואירועים מיוחדים.

 

יום 64 : דע את האויב

עקוב אחרי מהלכי המתחרים: קמפיין פרסום, מבצעים, נקודת המכירה, אינטרנט ודואר אלקטרוני. נתח כל אפיק תקשורת כדי להבין את נקודות הכוח והתורפה שלהם.

 

יום 65 : הפוקימון הבא

מישהו בוודאי יעלה בקרוב על הטרנד החם הבא – מדוע שזה לא יהיה אתה? דבר עם יצרני צעצועים, עם מפיקי קולנוע, עם מוכרים בחנויות במגוון תחומים, וכמובן – עם ילדים. ברגע שעלית על טרנד חזק, יישם אותו מייד.

 

יום 66 : חוק וסדר

חוקי מדינה הקשורים בשיווק משתנים כל הזמן. עליך לשמור על קשר קבוע עם המחלקה המשפטית שלך.

 

יום 67 : תן סיבה!

כדי להביא צרכנים חדשים להתנסות במותג, עליך להציע לא רק חסכון כספי, אלא חוויות שאין סיכוי שיחוו בלעדיך, כמו פגישה עם זמר מפורסם או טיסה במטוס קרב.

 

יום 68 : השילוח בטוח?

בדוק את הביצועים של חברת השילוח שעמה אתה עובד, או של מחלקת השילוח העצמאית שלך. האם היא אכן עומדת תמיד בלוח הזמנים שנקבע? בקר בכל מרכזי ההפצה, כדי לבדוק את האפשרות לקצר תהליכים. אל תשאיר את המשימה לחברת השילוח בלבד. לכל מוצר יש אילוצי שילוח משלו, ורק בעבודה משותפת תוכלו להתגבר עליהם.

 

יום 69 : מי נמצא תחת חסותך?

בחן את החסויות שלך, והתמקד בחסויות על אירועים. האם מספר המוזמנים מצדיק את ההשקעה? האם החסות גורמת למודעות? אולי כדאי לממן דווקא אירועים קטנים וזולים, בעלי אימפקט רגשי חזק יותר על קהל היעד?

 

יום 70 : בדרך החוצה

הקופות ברשתות השיווק הן המקום בו זורם הכי הרבה כסף. בדוק אילו פעילויות ניתן לעשות באזור זה.

 

יום 71 : לחץ על הערוץ הנכון

לחץ על ערוצי המדיה שיתנו לך יותר משטח פרסום או זמן אוויר. חפש היכן ניתן להעניק חסויות, להשתתף במשחקי טריוויה, ולהשתיל מעדן חלב בידיו של גיבור הסרט.

 

יום 72 : הכל למטרה טובה

קיימות כבר הוכחות בשטח לכך, שצרכנים משנים החלטת קנייה עקב מבצע התורם לקהילה. אם תשלבו את העובדים שלכם באופן פעיל בקמפיין למען הקהילה, תשיגו בנוסף לכך גם יחסי ציבור וגם עלייה במורל ובתחושת השייכות.

 

יום 73 : לפני השינה…

קרא עיתון עסקי בערב במיטה, במקום בבוקר עם הקפה. מדוע? כי שינוי האווירה עשוי להביא רעיונות חדשים.

 

יום 74 : אל תיתן לשלטים להשתלט

כשאתה נותן חסות לאירוע, אל תסתפק בשילוט בלבד, כיוון שצרכנים כבר הפכו לכמעט אדישים כלפיו. פעילויות אינטראקטיביות, במיוחד כאלה המסתיימות בחלוקת פרסים ממותגים, משפיעות הרבה יותר.

 

יום 75: סוס מנצח לא מחליפים

…אלא אם כן מוצע לכם אופנוע. היום הוא היום לבחון דווקא את הפרויקטים המצליחים שנמצאים עם החברה כבר הרבה זמן. אולי אפשר לגרום להם להצליח יותר?

 

יום 76 : פרוץ את גבולות הארץ

ייצוא לחו"ל הוא משימה קשה ומסובכת, ולא תמיד משתלמת. אך אם יש לך מוצר בלעדי וקהל יעד מוגדר, אולי כדאי לנסות. שיווק לחו"ל תורם מאוד לתדמית בארץ.

 

יום 77 : נקודת המכירה המחשמלת

הלהיט החדש בנקודות מכירה הוא המולטימדיה. חברות גדולות יכולות ליהנות מאוד מהקמת עמדות מחשב אינטראקטיביות בקניונים, טלוויזיות במעגל סגור בנקודות המכירה, או צג אלקטרוני על עגלת הקניות.

 

יום 78 : השתמש בקמפיין אינטרנטי ככלי מחקר

קמפיין באתר האינטרנט או בדואר אלקטרוני הוא כל כך משתלם כלכלית, שלעיתים כדאי להשתמש בו לצורכי מחקר. בחר ימים שונים להצגת קמפיינים שונים למותג, ובחן אלו מהם מביאים את התוצאה הטובה ביותר.

 

יום 79 : הולכים לסרט?

צור קשר עם חברות הפצת הסרטים, כדי לדעת אילו סרטים עומדים להגיע לארץ. כך תוודא שלא יגנבו לך את שיתוף הפעולה עם הלהיט הבא.

 

יום 80 : הזמן את השכנים לכוס קפה

כן, השכנים. אלה שגרים בבית לידך. גם להם יש העדפות וצרכים, והם יהיו כנראה כנים ופתוחים יותר מאשר קבוצת מיקוד בתשלום, הכוללת גם 'נבדקים מקצוענים'.

 

יום 81 : שמור על קשר עם הטלוויזיה האינטראקטיבית

בקרוב, ניתן יהיה לשלוח מסר אישי לכל משק בית. מבחינה טכנולוגית, איננו רחוקים מכך – אך האם יש לך כבר מסר מדויק להעביר?

 

יום 82 : שוב הוא מקטר?

צרכנים מאוכזבים יוכלו להצביע טוב יותר מכל אחד אחר על בעיות במוצר – ולפעמים הם גם צודקים. קרא את תגובותיהם באופן אובייקטיבי בטרם תזרוק אותן לפח.

 

יום 83 : פרנויה היא לפעמים חיובית

ערך המותג שלך הוא הרכוש שלך. כל מתחרה חדש או ישן, בעצם מנסה לגנוב ממך משהו. מה עושה המחשבה הזו למרץ שלך ולכושר התחרותי שלך?

 

יום 84 : מבט של 360 מעלות

שאל את עצמך את השאלות הבאות, הנוגעות למתיחת מותג: מי עוד עשוי לאהוב את המותג שלך? באילו דרכים אחרות יכולים הצרכנים הקיימים להשתמש בו? ואיזה מוצר, בקטגוריה אחרת לגמרי, מדבר אל אותו קהל יעד?

 

יום 85 : ניפגש בהופעה

לך להופעה של להקה, שבדרך כלל אינך מקשיב לה. נסה להתערות בקהל וללמוד עליו כמה שיותר.

 

יום 86 : אל תתמתח יותר מדי

לא כדאי למתוח את המותג יותר מדי. בדוק אילו מותגים הם המוערכים ביותר מבין סל המותגים שלך, ובחר רק במתיחות המתאימות לערכי המותג הללו.

 

יום 87 : הסלבריטאי הבא נמצא מתחת לאף שלך

בכל חברה יש כמה עובדים או לקוחות, שיש להם כריזמה נדירה, או תכונות ש'האיש מהרחוב' יכול להזדהות עמן. הפוך אותם לכוכבי קמפיין הפרסום הבא שלך. צעד כזה ייתן לחברה שלך פנים אנושיות יותר.

 

יום 88 : מבחן התוצאה

גם אם היית אחראי על הפקת קמפיין מדהים, בסופו של דבר אתה נמדד בתרומה שלך למותג. בדוק את עצמך במבחן התוצאה, ואל תפחד להיות כן עם עצמך.

 

יום 89 : לחיי המתלהבים

אם מותגך הוא מותג ותיק, סביר שיש בקרב קהל היעד קבוצות של 'אוונגליסטים', שרואים במותג בסיס לחוויה התרבותית שלהם, וממליצים עליו לכל מי שהם פוגשים. כדאי לעודד את הלקוחות הללו ולתת להם תחושה שהם מיוחדים, אך אל תנסה להעסיק אותם באופן רשמי, כי בכך תפגום באמינותם.

 

יום 90 : מבט נוסף במראה

הבט שוב בתוצאות. נכון שעכשיו הכל נראה יותר טוב? חייך חיוך רחב – מגיע לך. ועכשיו, התחל את כל התהליך מההתחלה. איש לא הבטיח שמדובר בעבודה קלה…

 

קישורים רלבנטים באתר:

 

 

 

 

 

יכול לעניין..

האם הארגון פועל בצורה אופטימלית להשגת מטרותיו

מתודולוגיה קיברנטית לאבחון וייעול הארגון מאת: עדנה זלמנסון, אורנטק-מערכות ניהוליות בע"מ פורסם לראשונה באוקטובר 2000 ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *