מתוך פורום שיווק – עיתון מקצועי לשיווק, גיליון 566 , 21 במאי 2001
כשירות מיוחד למתמודדים בתחרות הקד"מ העולמית ,GLOBES AWARDS מציע הירחון Promo תוכנית אימונים של 90 יום לפיתוח וקדו"מ מותגים
יום 1: אני אוהב את המותג!
הבט היטב על המותג שלך. נכון, יש בו בעיות, אך האם תוכל למצוא בו ערכים נחבאים, שעדיין לא נוצלו?
יום 2 : מי אני, מה אני?
הגדר את המותג. זה אולי נראה טריוויאלי, אבל מה הם בדיוק הערכים שהמותג משדר ומה מבדל אותו? אם אתה מתקשה לענות, הגיע הזמן לתכנן תוכנית שיווקית חדשה.
יום 3 : סימן שאתה צעיר.
בדוק האם המסר שלך עדיין עדכני. מה השתנה בסביבה הרלוונטית מאז שהשקת את המסר הזה?
יום 4 : גם אני אינדיבידואל…
יתכן שיש לך הרבה תחומים של בידול, אך מהו התחום שאותו תרצה להפוך לסיסמה שלך? בדוק אם טענת המכירה הייחודית (ה-USP) היא עדיין ייחודית, ונסה להגדיר אותה באופן ברור יותר.
יום 5 : ימין, שמאל – הצמד!
בדוק: האם יש אחידות בין המסר הרציונלי (מוח שמאל) לבין המסר האמוציונלי (מוח ימין) שלך? האם המותג שלך מציג תועלת אמיתית ומשמעותית? האם התועלת הזו מוצגת באופן קריאייטיבי ומרגש בפרסומות שלך?
יום 6 : דמיון מודרך.
קרא את מחקרי השוק, ועכשיו נסה לדמיין שאתה הצרכן. איך תבצע רכישה? איך תגיש תלונה? איזה פיצוי יספק אותך? האמן ביכולת הדמיון שלך – אם גילית משהו שמפריע לך, סביר מאוד שהוא יפריע גם לצרכנים.
יום 7 : יום כיפור.
בדוק: האם קיימת את ההתחייבויות שלך כלפי הצרכנים? האם אמרת אמת בפרסום? אם לא, תקן את המסר – ומהר.
יום 8 : הבטן הרכה.
בנוסף למדידת המכירות והרווחים, האם אתה מודד גם מדדים 'רכים' כמו מודעות, התנסות והבנת המסר? מדדים אלה יעזרו לך מאוד להבין את תהליך המחשבה של הצרכן, ולהעריך את בריאות המותג.
יום 9 : השלם גדול מסכום חלקיו.
בחן את פלחי השוק, גם את אלה שאתה לא משרת עדיין. בדוק מי בצמיחה ומי בסטגנציה. חשוב כיצד אתה מעביר משאבים מפלחים עומדים לפלחים צומחים. רצוי להגיע עד הערכה מספרית של שוויו העתידי של כל פלח.
יום 10 : על המאזניים.
האם תמהיל המדיה שלך מאוזן? האם הוא נותן לך חשיפה מקסימלית מבלי למתוח מדי את תזרים המזומנים שלך?
יום 11 : ולשחרר… את התקציב
מחקרים מראים ש% 50-60 מהתקציב צריך להיות מיועד לקידום מכירות ופרסום. ואיך אצלך?
יום 12 : מבט אל האופק
האם תוכנית קידום המכירות שלך מבוססת על אסטרטגיה ארוכת טווח, או שמא נערך מבצע שונה בכל חודש? קידום מכירות מגיע לשיא האפקטיביות שלו, כשהוא מתוכנן היטב ומשתלב בתוכנית השיווקית הכללית.
יום 13 : עבוד על נקודות המגע
בדוק כל אחת מהנקודות בהן בא הצרכן במגע עם החברה. האם אתה מעביר לו מסרים משלימים בכל נקודה? האם הטיפול בלקוח בנקודת המגע מתאים למסר ולהבטחותיך?
יום 14 : סינרגיה היא המפתח לאסטרטגיה
ערוך פגישה משותפת, במקום נייטרלי, בין כל ספקי התקשורת השיווקית שלך: שיתעדכנו אחד במעשי השני, יחלקו את העבודה ביניהם ויבדקו כיצד לשלב פעילויות.
יום 15 : ללחוץ עוד קצת…
שאל את מתכנן המדיה שלך: האם ניתן לערוך שת"פים בעלי ערך מוסף עם הערוצים שבהם אתה מפרסם כיום? אם לא – חפש ערוצי מדיה חדשים (ומתכנן מדיה חדש).
יום 16 : רקמה אנושית אחת
בדוק את אסטרטגיית ההפצה שלך. כדי לא ליפול לפיגור טכנולוגי, עלייך לדעת בכל רגע מהם אמצעי ההפצה המתקדמים ביותר, ולבחון כיצד תוכל לנצל אותם.
יום 17 : השתחרר מתלות מוגזמת במפיצים שלך
היום זו ההזדמנות לבדוק האם המפיצים שלך מקבלים תפקיד מוגזם במהלכים השיווקיים שלך. אם כן, בדוק את האפשרות למצוא ערוצי הפצה חדשים.
יום 18 : לטיול יצאנו
רד אל השטח, ותפוס שיחה עם מנהלי המכירות ועם המוכרים עצמם. הם נמצאים במגע ישיר עם מפיצים ועם הלקוחות, וישמחו לשתף אותך בתובנות שאספו עם הזמן.
יום 19 : צא לפיקניק
מה קרה? עבדת קשה. צא לפיקניק עם אחד ממנהלי החנויות שאתה עובד איתן.
יום 20 : חסרון הוא הזדמנות
בדוק את מחקרי השוק, ערוך רשימה של 5 החסרונות העיקריים שלך, גם אלה שכבר מזמן ויתרת על העיסוק בהם. הקדש את היום לחשוב על פתרונות אפשריים.
יום 21 : והדרת פני זקן
תפוס שיחה עם המנהל הקודם של המותג שלך. מה היה ה-USP של המותג לפני שלוש שנים? איך הוא רואה את המותג היום, מרחוק?
יום 22 : אמור לי מיהם ספקיך
תפוס שיחה כנה עם ספקי התקשורת השיווקית שלך ושאל כל אחד מהם מה הוא עשה לאחרונה כדי לחזק את המותג. שלב את הדרישה לבנות מותג בתוך החוזים עם הספקים.
יום 23 : קצת מכל דבר
בדוק האם בכל נקודת מכירה אתה מקבל שילוב נכון של מחירים סבירים, שטח מדף ותקשורת שיווקית.
יום 24 : עולם נוצץ יותר
הנחות מחיר טובות בעיקר להחדרת מותגים. תכנן מבצע שיתמוך גם בתדמית שלך, יגביר את הנאמנות ולא ישכנע את הצרכנים להתנדנד בים המותגים על בסיס הנחות בלבד.
יום 25 : הגיעה העת לשתף פעולה
חשוב על מספר שיתופי פעולה אסטרטגיים שתוכל ליצור בשנה הקרובה. האם תוכל לנצל לטובתך את ההון, הידע וערוצי ההפצה של חברות שאינן מתחרות ישירות שלך?
יום 26 : אמור לי מיהם לקוחותיך
בדוק מיהם הלקוחות הרווחיים ביותר שלך, ובדוק אם הם מרוצים. אל תחכה שמשהו ישתבש, התחל כבר היום ליצור דיאלוג איתם ולתגמל אותם.
יום 27 : פורשים את הרשת
החוויה האינטרנטית היא חלק בלתי נפרד מחוויית המותג. בדוק שהצרכנים מקבלים באתר האינטרנט שלך חוויה יעילה ואיכותית, התואמת את מסריך במדיות ה'רגילות'.
יום 28 : צא מהבועה… והיה יותר אינטראקטיבי
השתמש ביישומים אינטראקטיביים כדי לאפשר לצרכנים לשלוט ולהתאים לצורכיהם לפחות חלק קטן מחוויית המותג. החוויה האינטראקטיבית יכולה להוסיף רבות לתחושת ההזדהות עם המותג. הכלי האינטראקטיבי יכול להיות דואר אלקטרוני, סי די רום, או עמדה המוקמת בנק' המכירה. התוכן יכול להיות משחקי טריוויה, סקרים או מידע מותאם ללקוח על מבצעים ומוצרים חדשים.
יום 29 : רפי, אתה לא משקיע במערכת היחסים שלנו…
בדוק את מערכות היחסים שלך עם הצרכנים. האם אתה מתאים לכל אחד מהם מסר ייחודי? נסה לבודד בעיקר את הפלחים בעלי התרומה הגבוהה למכירותיך.
יום 30 : לדחוף את השותפים לכיוון הנכון
אל תיתן לשותפים שלך בתחום השיווק לגבש דעה עצמאית מדי לגבי התוכנית השיווקית שלך. בדוק מדי פעם לאילו כיוונים הם מנסים 'לדחוף' אותך.
קישורים רלבנטים באתר:
tweet[Google] Follow @leadersnet
מנהיגים ברשת |
www.leadersnet.co.il |
leaders@leadersnet.co.il |
© כל הזכויות שמורות ל"מנהיגים ברשת" נובמבר 2002. החומר מותר לשימוש אישי בלבד. אין לעשות בחומר שימוש מסחרי/עסקי ו/או להפיצו בכל דרך שהיא (להוציא באמצעות יצירת קישור למאמר ספציפי ולעמוד הבית במקביל) מבלי לקבל רשות מפורשת בכתב מהנהלת האתר |