הובלת צוות בתהליך פיתוח מוצר

הרחבה לכתבת משאבים, גיליון 231, 23 באוקטובר 2000

 

פיתוח מוצר אלקטרוני איננו עבודה של איש אחד, אלא תמיד זו עבודת צוות.במהלך הפיתוח המטרה היא ליצור שפה משותפת וערוצי תקשורת פתוחים בין חברי הצוות פיתוח, טוענת אביבה שלם, מנכ"ל "מרכז המעגל" העוסקת בליווי והובלת צוותי פיתוח של מוצר אלקטרוני, משלב הפיתוח עד לייצור.

בצוות כזה נכללים עובדים מתחומים אחדים ואוריינטציות שונות, כמו מהנדס אלקטרוניקה, איש זיווד, מהנדס שאחראי על הרכיבים, איש שיווק ועוד, וכל אחד מהם עשוי לראות את תכנון ופיתוח המוצר על-פי גישתו שלו. תפקיד "מרכז המעגל" להוביל את צוות הפיתוח בעבודתו, החל מהמלצות והתערבות בבניית מערך התפקידים בצוות, ועד להגעת המוצר לקו הייצור.

האתגר הוא לתאם בין חברי הצוות, 'לתרגם' את שפתו ומושגיו של כל חבר לשפותיהם של האחרים, ליצור שפה משותפת בין כולם. למשל, לכל מהנדס בצוות – האחד מתחום המכניקה והאחר מתחום האלקטרוניקה – תפיסות ודרישות משלו לגבי פיתוח המוצר, שאותן, באופן טבעי, הוא מציג בשפתו ובמושגיו.

המטרה היא להוביל להבנה הדדית על-ידי:

  1. בניית נוהל קבוע ערוצי תקשורת בצוות.
  1. כללים ברורים להעברת חומר בין האנשים.
  1. מניעת היווצרות פערים גדולים בידע באחת התחנות בתהליך הפיתוח.
  1. מניעת התקדמות של כל חבר צוות בכיוון משלו בפיתוח הפרוייקט, ויצירת אנדרלמוסיה.

על סמך הניסיון שהצטבר בליווי צוותים, "מרכז המעגל" גם עורכת קורסים להכשרת בעלי תפקידים בארגון כמלווי צוות פיתוח, "כדי שיוכלו לקיים את תהליך הפיתוח באופן נכון כבר בפעם הראשונה".

כאשר המטרה הסופית היא כמובן ליצור מוצר שיהיה משתלם לייצרו בייצור המוני, לשווקו בכמויות גדולות, בעלות נמוכה, במהירות יחסית, בתהליכים קצרים, במעורבות מינימלית של כוח אדם ועוד, כמובן תוך עמידה בתקנים הנדרשים.

 

קישורים רלבנטים באתר:

מנהיגים ברשת

www.leadersnet.co.il

leaders@leadersnet.co.il

© כל הזכויות שמורות ל"מנהיגים ברשת" מאי 2002. החומר מותר לשימוש אישי בלבד. אין לעשות בחומר שימוש מסחרי/עסקי ו/או להפיצו בכל דרך שהיא (להוציא באמצעות יצירת קישור למאמר ספציפי  ולעמוד הבית במקביל) מבלי לקבל רשות מפורשת בכתב מהנהלת האתר

 

 

 

יכול לעניין..

כיצד הופכים אוסף של מנהלים טובים לקבוצה מנצחת?

 מאת: הדר קנטור * במהלך הקריירה נתקלתי לא פעם בחברות ששדרת הניהול שלהן מורכבת ממנהלים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *