דואר אלקטרוני- משמר לקוחות

מתוך פורום שיווק – עיתון מקצועי לשיווק, גיליון 564 , 14 במאי 2001

 

הדואר האלקטרוני יכול לשמש כיום כחלק מכל פעילות של שיווק אחד על אחד. אלון דרור, מנהל פיתוח עסקי בחברת AB DATA, מציג תוכנות ויישומים חדשים, לשיפור יעילות המדיום.

"דואר אלקטרוני הוא אמצעי אידיאלי לשמירה על קשר עם הלקוח וליישום תוכניות נאמנות" , כך קבע אלון דרור, מנהל פיתוח עסקי בחברת השיווק הישיר AB Data, בכנס מנהלי תוכניות הנאמנות של רשות הדואר. לדברי דרור, היתרונות העיקריים של הדואר האלקטרוני הם מהירות הפקת הקמפיין, המהירות בה המסר מגיע ללקוח, והאפשרות לתגובה מהירה, למעקב אחריה ולתיקון במהלך העבודה.

"דואר אלקטרוני הנשלח לחבר מועדון לקוחות, צריך לכלול פנייה אישית על פי שם, תקציר חדשות המועדון – כלומר מוצרים או מבצעים חדשים, הצעה ייחודית ומפולחת לאותו חבר ואפשרות למתן משוב", אמר דרור.

 

לצרף חלון לעדכון פרטים

בכנס הציע דרור כלים טכניים ויישומים חדשים, שיכולים לשפר את יעילות הדואר האלקטרוני כמדיום שיווקי. למשל, תוכנות חדשות מאפשרות לעדכן דואר אלקטרוני שנשלח בעבר ללקוח. כך ניתן ליידע אותו מיידית לגבי מצב הנקודות שלו, או מחירי המוצרים בקטלוג החברה. שיטה זו היא נוחה לעין ערוך עבור המשווק, מאשר הפצת דיוור ישיר או קטלוגים בכל פעם שיש צורך בעדכון.

בשנה האחרונה תופס תאוצה מודל הדואר האלקטרוני המועשר, הכולל קישור לאתר או ויז'ואל מעניין. דרור מציע לצרף לכל פנייה ללקוח גם חלון לעדכון פרטים: "בדרך כלל כשהכתובת הפיסית של הלקוח משתנה, הדואר האלקטרוני הוא הדרך היחידה להמשיך לעקוב אחריו".

הדואר האלקטרוני ורשת האינטרנט יכולים לשמש כיום אפילו לקיום אירוע קידום מכירות ברשת. "מועדון הלקוחות שולח ללקוח הזמנה לאירוע", מסביר דרור. "כשהלקוח מקליק לאישור ההזמנה, נשתל במחשב שלו רכיב, המאפשר לנציג החברה להוביל אותו בין האתרים שהוא רוצה להציג בפניו, תוך מתן הסברים. אם הלקוח מעוניין לשאול משהו, הוא יכול להשתמש בחלון צ'ט הממוקם בתחתית האתר".

 

עיתון לקוחות גם באינטרנט

דרור סבור, כי דואר אלקטרוני תמיד ילווה מסע פרסום ככלי משלים. כששולחים חבילות דיוור ישיר מושקעות, ניתן לשלוח דואר אלקטרוני כדי להודיע שהן עומדות להגיע, וכך להפחית את מספר החבילות שאינן נאספות מהסניפים. כששולחים עיתון לקוחות, ניתן לשלוח במקביל את התכנים בדואר האלקטרוני, עם קישורים לאתרים רלוונטיים. ללקוח קל יותר לקרוא כתבות ארוכות בעיתון גשמי, אך חסרה לו שם פונקציית החיפוש הנוסף. בדרך זו מכוסים שני צרכים אלה, בהשקעה נמוכה יחסית עבור המשווק.

שיטה נוספת להפיכת עיתון נייר לחוויית אינטרנט היא ה- Cat, מכשיר קטן המאפשר להגיע לאתר אינטרנט על ידי סריקת ברקוד המודפס על נייר. ניתן להשתמש בכך כדי לתת מידע נוסף, בין היתר מידע מפולח. "אם שולחים ללקוח דיוור המיועד לו בלבד, הוא יכול לסרוק את הברקוד ולהגיע לדף פרטי באתר הבית של החברה. שם יוכל להתעדכן בנקודות שצבר, או להדפיס קופונים מיוחדים בשבילו", מסביר דרור. השימוש בברקוד מודפס מגביר את פרטיות הדיוור.

דרור: "הדואר האלקטרוני הוא בכלל דרך מצוינת להעביר מסרים לקהל נבחר. לדוגמא, בתקופת הבחירות נפסלו לשידור סרטים בוטים על אריק שרון, מטעם מפלגת העבודה. המפלגה הפיצה אותם בדואר אלקטרוני בין חבריה, וסמכה על כך שיעבירו אותם בעיקר למי שמסוגל לעמוד במסר".

 

מפה למבצעי 'חבר מביא חבר'

אמצעים אלו נועדו בעיקר לשמר קשרי לקוחות, אך בעזרת הדואר האלקטרוני ניתן גם לערוך קמפיינים לגיוס לקוחות, כמו מבצעי 'חבר מביא חבר' או הפצה ויראלית. תוכנה חדשה שהציג דרור בכנס, מאפשרת לחברות לעקוב אחרי משלוח הדואר האלקטרוני לא רק אצל הנמען המיידי, אלא אצל כל נמען שאליו הגיע הדיוור. דרור: "התוכנה הזו מצוינת למבצעי 'חבר מביא חבר', כיוון שהיא ממפה את כל כתובות האינטרנט שאליהן מגיע הדואר אחרי שעזב את השולח.

"כל נמען מקבל כמה אגורות עבור כל נמען נוסף אליו העביר את ההודעה. ניתן לצרף את המפה למכתב בתוספת פונקציה המעדכנת אותה מיידית, כך שכל נמען יכול לעקוב אחרי ההשפעה שלו על העולם. הדואר מתעדכן גם באופן אוטומטי בסכום הכסף שהנמען עומד לקבל". בנוסף, המפרסם יכול לבדוק את השפעתם של מסרים שונים על מהירות הפצת הדואר. אם כוללים במכתב גם חלון עדכון פרטים, ניתן ליצור מאגר נתונים מפולח. "הדואר האלקטרוני הוא כלי מצוין, שיכול לשמש כחלק מכל פעילות של שיווק אחד על אחד", מסכם דרור. "אך עם זאת יש לזכור, כי הוא עדיין אינו נמצא בכל בית".

 

קישורים רלבנטים באתר:

 

 

 

 

יכול לעניין..

פועלים על המקלדת

מי יתחזק את ה-CRM שלי?

  מאת: אבי עסיס     עם הופעת חבילות ה  ERP חברות רבות נהגו לקחת קבלן ולבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *