ראשי » ניהול המשאב האנושי » גיוס מיון והערכת עובדים » גיוס ומיון עובדים אפקטיבי

גיוס ומיון עובדים אפקטיבי

הרחבה לכתבת משאבים, גיליון 249, 7 במרץ 2001

 

כדי שמערכת גיוס ומיון עובדים תהיה יותר אפקטיבית, היא צריכה לפעול בצורה יותר אגרסיבית כמו; חיפוש מועמדים במרכזי פרישה ועריכת מעין "הד הנטינג מזדמן" בכנסים מקצועיים, ועליה לדעת להתמודד עם ספקיה החיצוניים המעורבים בתהליכי הגיוס והמיון –  אומר שוקי שטאובר, יועץ לניהול, שרעיונות אלה ונוספים, המבוססים על נסיונן של חברות מובילות במשק, יילמדו במסגרת קורס מתקדם לגיוס ומיון עובדים, שייפתח בקרוב, בשיתוף האוניברסיטה העברית ו"פילת".

איתור עובדים מתאימים:  חברה, המחפשת עובדים, יכולה היום להקדים ולפנות למרכזי פרישה, שמפעילות חברות, המפטרות עובדים, ולא להמתין לפניית מרכז הפרישה (או המפוטרים עצמם) אליה, וכך להיות "ראשונה ברשימה". למרות שמפטרים היום עובדים בהיי טק, נמשך הביקוש לעובדים, ודווקא כעת מערכות גיוס שעובדות נכון, יכולות לאתר עובדים טובים המתאימים להן.

עבודה מול ספקים: בתהליכי הגיוס והמיון, נעזר הארגון בשורת ספקים חיצוניים, ובהם; מכוני מיון, חברות השמה, מפרסמי מודעות דרושים (עיתונים ואתרי אינטרנט), יועצים ארגוניים, פסיכולוגים וגרפולוגים. ארגון צריך לדעת איך לעבוד מולם – איך לקבל מהם שירות טוב ויעיל, איך לקבוע עלויות וכו' ,כאשר ארגונים לא מנוסים, במקרים רבים משחקים לידיהם של ספקים, שקובעים את כללי המשחק, מאחר והם יותר מנוסים מארגון הלקוח.

חברות כוח אדם: תמהיל השירותים, שנותנות חברת ההשמה, אינו זהה. ישנן חברות ש'יודעות' רק לשלוח קורות חיים מהמאגר וישנן היודעות לנהל מבצעי גיוס מעמיקים. ישנן חברות שנותנות את כל השירות –  גיוס, קבלת קורות החיים, עריכת מיון ראשוני, הפעלת מרכז הערכה וראיון, ורק את המועמדים שעברו בהצלחה שלב זה, שולחים לראיון לארגון הלקוח. ארגון צריך להכיר היטב את כל המגוון הקיים בשוק, ולדעת כמה לשלם, ועבור מה בדיוק.

מודעות דרושים: עריכת מודעות הדרושים בעיתונות צריכה להיעשות בידי אנשי משאבי האנוש של הארגון בשיתוף עם בעלי תפקידים נוספים, כגון מנהל השיווק ואנשי יחסי הציבור של הארגון. לקוחות המודעה אינם רק מחפשי עבודה אלא גם קונים פוטנציאליים של מוצרי הארגון או  עובדי הארגון עצמו, שמודעת הדרושים, עשויה למשל, לחזק אצלם את 'גאוות  היחידה'.

ייחודו של הקורס החדש, שיתקיים במלון "דן" בתל אביב, מציין שטובר, שלצד המומחים בתחומי המיון, המשפט והפרסום, ירצו גם ממלאי תפקידים בארגונים עסקיים ובהם "קונברס", "פרטנר", "י.ב.מ", "מגדל" ועוד.

 

קישורים רלבנטים באתר:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

יכול לעניין..

ethosia-logo

כשעולם ה-Big Data פוגש את עולם הגיוס

  ידיעה לעיתונות 18.06.2014 כלים טכנולוגיים הסורקים את הרשת ומנתחים כמויות ענק של מידע הופכים ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *