ראשי » ניהול המשאב האנושי » גיוס מיון והערכת עובדים » גורמי עוצמה במשא ומתן לגיוס עובדים

גורמי עוצמה במשא ומתן לגיוס עובדים

הרחבה לכתבת משאבים, גיליון 225, 27 באוגוסט 2000

 

לצדדים השונים המעורבים במשא ומתן יש מקורות כוח שונים, אומרת עילית הרש, מנהלת משאבי אנוש בחברת היי -טק וסטודנטית בחוג להתנהגות ארגונית באוניברסיטת תל אביב שחקרה את נושא מקורות הכוח של מועמדים לעבודה בחברות היי -טק בישראל.

הרש טוענת כי ניתן לדמות את הכוח למשאב פוטנציאלי העשוי להימצא בידי הצדדים והמשפיע על התהליך ועל תוצאותיו. הביקוש בתחום תחום ההיי -טק בארץ ובעולם בכלל גובר על ההיצע, וכתוצאה מכך ארגונים משקיעים במאמצים בגיוס עובדים. מבנה שוק העבודה משפיע רבות על המו"מ בין הארגון לעובדים הפוטנציאליים.

מקור הכוח העיקרי העומד בפני מועמדים לתפקידי מו"פ הינו החלופה. מועמד שלרשותו חלופות רבות תלוי במידה מועטה בצד האחר. מועמד בעל חלופות יכול ללחוץ יותר ולהגיע לתוצאות טובות יותר מכיוון שהוא יוצא מתוך עמדת כוח במשא ומתן.

המעסיק, לפי ,Joinson צריך להתמודד עם המצב החדש על ידי שימוש באמצעי גיוס חדשים ומגוונים לאיתור ומשיכת מועמדים, ולהגדיל את המאגר ממנו ימשוך מועמדים פוטנציאליים. ארגון צריך לנהל את הגיוס בגישה שיווקית ולהציג את הארגון באופן אטרקטיבי למועמדים הפוטנציאליים. פעמים רבות ראיון העבודה מתחיל בתיאור האטרקטיביות של החברה על ידי הצגת תוכניות הדרכה, כלי פיתוח חדישים, סביבה טכנולוגית מתקדמת והבטחה סמויה או גלויה למועמדים, שהם יהיו מבוקשים בשוק לכשיעזבו אותה בעתיד.

הראיון ממשיך באטרקטיביות הספציפית של התפקיד עבור העובד. כדי לעשות זאת על הארגון להשיג מידע מוקדם על המועמד: העדפותיו, האינטרסים שלו, תחומי העניין שלו, החלופות העומדות לפניו וכדומה. מידע אובייקטיבי – כגון רמת השכר והתנאים הנלווים המקובלים בשוק למשרה זו, מצב ההיצע והביקוש במקצוע ובתפקיד המסוים ומצב שוק התעסוקה הרלוונטי יסייעו לארגון למשוך אליו מועמדים.

יש הטוענים שיש להתייחס לגיוס בהיי-טק כמו לליהוק בעולם הבידור. אם הארגון רוצה למשוך אליו מועמדים טובים, הרי שעליו להיות מוכן למו"מ כמו מלהק, היודע מה הכוכבים שלו מחפשים, בתחום הגיוס כמו בתחום הבידור ההוליוודי, על ידי שימוש בסוכנים אישיים שיתמחו בהשגת התנאים הטובים ביותר עבור ה"כוכבים" שלהם. יש דמיון רב בין כוכבי בידור לבין מה שחברות מגדירות כמועמד האידיאלי להעסקה . כאשר הארגון מעוניין ב"כוכבים", עליו לשווק את עצמו ולבחון את המועמד בו זמנית.

 

קישורים רלבנטים באתר:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

יכול לעניין..

ethosia-logo

כשעולם ה-Big Data פוגש את עולם הגיוס

  ידיעה לעיתונות 18.06.2014 כלים טכנולוגיים הסורקים את הרשת ומנתחים כמויות ענק של מידע הופכים ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *