בדיקת מהימנות לעובדים – למה זה טוב

בתקופה האחרונה יותר ויותר בעלי עסקים, מנהלי חברות וראשי ארגונים בישראל בוחרים לשכור את שירותיהן של חברות המתמחות בביצוע בדיקות מהימנות לעובדים. הפופולאריות של הבדיקות האלו נמצאת בעליה מתמדת והסיבות לכך רבות ומגוונות, כשהסיבה המובילה לכך היא העלייה החדה בשיעור העבריינות התעסוקתית בישראל. אם התעניינתם בנושא ולא היה לכם את מי לשאול, גלשתם לעמוד הנכון. מכון מודן פוליגרף כתבו עבורכם מדריך קצר שמסכם בקצרה מהי בדיקת מהימנות לעובדים, מתי מומלץ לערך את הבדיקה ואיך היא תסייע לכם בקבלת מועמדים חדשים לעבודה.

 

אילו שלבים מכילה בדיקת מהימנות מקצועית ואיכותית?

בדיקת מהימנות מסוגלת לספק למעביד מידע חיוני בנוגע לעובדים הפוטנציאליים שלו. השלב הראשון בתהליך כולל ראיון אישי במהלכו מתשאל החוקר את העובד בנוגע למגוון רחב של תחומים שיכולים להוות סיכון עבור החברה. בין היתר נשאל העובד על ניגודי אינטרסים, חובות בהם הוא נתון, עברו הפלילי והתעסוקתי, שימוש באלכוהול וסמים ועוד. החוקר המיומן מנתח במהלך הריאיון את שפת הגוף של המרואיין ומנסה לאתר סימנים חשודים. השלב הבא כולל מבחן יושר שהוא למעשה מבדק שמבוצע מול מחשב באופן אישי ובעזרתו בוחנים את מידת המחויבות של העובד לארגון ואת רמת היושר המקצועי והאישי שלו.

לאחר מכן מתבצעות שתי בדיקות רקע חשובות. בראשונה מאמתים את הזהות של העובד, ובשנייה משווים את הפרטים שמסר בקורות החיים שלו למציאות. לעיתים מתווספת למבדק גם בדיקה במכונת אמת. בדיקה זו נערכת בהתאם לצורך. את השאלות שנשאלות במהלך בדיקת הפוליגרף מנסחים באופן אינדיבידואלי עבור כל עובד, בהתאם לנתונים שעלו במהלך השלבים השונים לאורך התהליך ובהתאם למשרה אליה הוא מיועד.

בסופו של המבדק מגישים אנשי המקצוע דו"ח מפורט שמצביע על נקודות החוזק ועל הנקודות לחיזוק  של כל עובד ומספקים המלצות בנוגע למידת ההתאמה שלו לתפקיד הספציפי אליו הוא מיועד, או לעבודה בגוף הרלוונטי באופן כללי.

 

מתי חשוב לבצע את הבדיקה?

באופן עקרוני מומלץ לכל מעביד או מעסיק לכלול את הבדיקה בתהליך הקבלה של כל עובד באשר הוא. למרות שהבדיקה כרוכה בהוצאה כספית, בסופו של דבר היא יכולה לחסוך לעסק שלך לא מעט כסף. הדבר מקבל משנה תוקף כשמדובר על עובדים שמיועדים למשרות שקשורות בכספים, במשכורות, בציוד יקר ערך או באבטחת מידע למשל.

חשוב להבין כי גם אם אתם סומכים במאה אחוזים על האינטואיציה שלכם וגם אם מההיכרות השטחית שלכם עם העובד הפוטנציאלי כבר הספקתם להתרשם כי מדובר באדם אמין שאין טעם לבדוק את מהימנותו, לצערנו קיימות אינספור דוגמאות בהן מעסיקים היו נותנים כל מה שיש להם כדי לחזור אחורה בזמן ולהעביר עובד זה או אחר בדיקת מהימנות טרם קבלתו לעבודה.

אנחנו מאחלים לכם שלא תצטרפו לחבורה העצובה הזו.

 

 

* המאמר באדיבות: חברת מודן פוליגרף

קישורים רלבנטים באתר: 

 

יכול לעניין..

התנהלות עסקים קטנים ובינוניים (SMB) מול הבנק- האם יתכן סיפור אהבה?

  מאת: אבי קרעין וזאב הרשקוביץ*         חיי היום יום בחברות קטנות …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *