אחריות חברתית

הרחבה לכתבת משאבים, גיליון 208, 18 באפריל 2000

"אחריות חברתית משולבת היום יותר ויותר באסטרטגיה של ארגונים עסקיים במערב וביפן, כחלק מהאתיקה הארגונית, ומהווה ביטוי מודרני לתופעת הפילנתרופיה", אומר ד"ר שמחה ורנר, מרצה באוניברסיטת חיפה ומנהל "המכון ליישומי אתיקה בניהול" בנתניה.

פילנתרופיה תמיד היתה חלק בלתי נפרד מעולם העסקים, האמריקאי בעיקר, אך היום זו פילנתרופיה או אלטרואיזם תועלתני מבחינת הארגון העסקי, שאמור, בין היתר, לשפר את תדמית הארגון, ומוגדר תחת הכותרת "אחריות חברתית". הארגון העסקי, לפי גישה זו, צריך לתת תמורה לסביבה בה הוא ממוקם, פועל ומשגשג.

האחריות החברתית מתבטאת בכמה מסלולים. למשל, שמירה על איכות הסביבה, בדרך כלל בשיתוף פעולה עם גורמים מקומיים, או תרומת כספים לשמירת וטיפוח הסביבה. כמו כן, הארגון העסקי מחויב היום הרבה יותר לבטיחות המוצר, למשל, חברות העוסקות בניצול אנרגיה אטומית מחויבות להימנע מזיהום הסביבה בהקרנה רדיואקטיבית, ומפעלים המייצרים מכוניות מגבירים את בטיחות המוצר, על ידי מיקום מיכל הדלק בצורה שתקטין, ככל האפשר, את הסיכוי להתלקחותו.

אמירת אמת בפרסום נחשבת כיום, יותר מבעבר, כביטוי לאחריות חברתית של הארגון העסקי כלפי קהלי היעד שלו. כך גם התנהגות הארגון כלפי מפוטריו. בעבר, נשלחו העובדים "לגורלם", ואילו כיום ארגונים חשים מחויבים הרבה יותר כלפי עובדיהם המפוטרים ומסייעים להם בחיפוש מקומות עבודה חלופיים, בהסבה מקצועית, במתן ייעוץ פסיכולוגי ועוד.

 קישורים רלבנטים באתר:

מנהיגים ברשת

www.leadersnet.co.il

leaders@leadersnet.co.il

© כל הזכויות שמורות ל"מנהיגים ברשת"  מרץ 2003. החומר מותר לשימוש אישי בלבד. אין לעשות בחומר שימוש מסחרי/עסקי ו/או להפיצו בכל דרך שהיא (להוציא באמצעות יצירת קישור למאמר ספציפי  ולעמוד הבית במקביל) מבלי לקבל רשות מפורשת בכתב מהנהלת האתר

יכול לעניין..

values

ניהול ערכים תשוקתיים – רגשיים, אתיים, כלכליים ומשחק הערכים לילדים ולמשפחה

מאת: שמעון דולן, סלבדור גרסיה ואבישי לנדאו     *  איך יוצרים ומשמרים את הלהט ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *