אופן חשיבה וסגנון ניהול

הרחבה לכתבת משאבים, גיליון 278, 25 בספטמבר 2001

לחץ לקבלת מידע נוסף

 

מנהל ייטיב לעשות אם ימנה לסגנו או ליועצו הקרוב, דווקא אדם שאופן חשיבתו שונה ומשלים את אופן חשיבתו של המנהל, אומר אמתי קרן, מומחה לניהול, מחבר הספרים "שיטת ארגון וניהול" ו"ניהול מתקדם".

ניתן למיין את אופן החשיבה לשניים:

חשיבה השמה דגש על עובדות מפורטות – בחשיבה זו האונה שמאלית דומיננטית. מנהל שאופן חשיבתו מתנהל בעיקר על פי עובדות מפורטות לפרטיהן ככל הניתן, נסתרים ממנו היבטים הומניסטיים. מנהל כזה 'לא רואה' את האדם בעובדים הכפופים לו, דבר שיכול לגרום, למשל, לתחלופה גבוהה של עובדים.

חשיבה המודרכת על-ידי דמיון ורגשות – בחשיבה זו האונה ימנית דומיננטית. אם אופן החשיבה של מנהל נשלט על-ידי דמיון ורגשות, לעתים זה בעוכרי הארגון. למשל, המנהל עלול לקבל החלטות מושפעות מטינה אישית.

מנהל יתקשה מאד לפתח אופן חשיבה שנוגד את הנטייה המוחית שלו. הוא צריך להכיר את עצמו, לדעת כי לא יוכל להשתנות, וכי הפתרון הנכון הוא מינוי אדם המשלים אותו, עמו גם יוכל להיוועץ. לכן, מנהל המודע לאופן חשיבתו, ינהג נכון אם יבחר סגן או עוזר משלים מבחינת אופן החשיבה.

אופן החשיבה, משפיע בצורה מכרעת על דרך קבלת ההחלטות, ומהווה תפקיד מרכזי וקריטי בעבודתו של מנהל. למשל לתפקיד ניהול הרכש בארגון, נדרש אדם שאופן חשיבתו ממוקד בפרטים, כי אופי העבודה הוא קליטה וניפוק של מאות פריטים, רישומים של מספרים קטלוגיים וכדומה.

אמתי קרן כותב בימים אלה ספר על קבלת החלטות. אחת הבעיות בקבלת החלטות, הוא אומר, זו אי ודאות. למשל, ארגון רוצה להחליט על פיתוח מוצר חדש, אך לא יודע אם מפתחים מוצר כזה במקום אחר. מנהל שאופן חשיבתו מתנהל תוך איסוף עובדות מפורטות, יידע להפעיל נכונה את המערכת הארגונית לחיפוש מדוקדק ולהשגת מידע מפורט ורלוונטי, בין היתר באמצעות האינטרנט, כדי להגיע להחלטה נכונה.

קישורים רלבנטים באתר:

מנהיגים ברשת

www.leadersnet.co.il

leaders@leadersnet.co.il

© כל הזכויות שמורות ל"מנהיגים ברשת" מאי 2002. החומר מותר לשימוש אישי בלבד. אין לעשות בחומר שימוש מסחרי/עסקי ו/או להפיצו בכל דרך שהיא (להוציא באמצעות יצירת קישור למאמר ספציפי  ולעמוד הבית במקביל) מבלי לקבל רשות מפורשת בכתב מהנהלת האתר

 

 

 

יכול לעניין..

מעקב החלטות ממוחשב לשיפור הניהול

  מאת: דוד אפלבוים * מבוא בכל ארגון מקבלים החלטות באופן שוטף וזאת בפורומים שונים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *